هند پرداخت‌های خود به چین را با یوان انجام می‌دهد

منابع آگاه اعلام کردند که هند قصد دارد پرداخت های خود را برای برخی از کالاهای وارداتی چینی به یوان انجام دهد.
کد خبر : ۹۳۲۴۱
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، منابع آگاه هندی اعلام کردند که دهلی نو قصد دارد برخی از پرداخت های خود برای واردات کالاهای چینی در آینده نزدیک بمنظور جبران ضررهای تجاری خود به دلیل کاهش نرخ روپیه در مقابل دلار آمریکا را به یوآن انجام دهد.


این منابع گفتند: انتظار می رود برنامه هند به تبدیل مستقیم میان روپیه و یوان مبدل شود. این طرح پیشنهادی به صادرکنندگان دارو و دانه های روغنی هندی اجازه می دهد که به صادرات خود به چین تسریع بخشند و به روپیه تسویه حساب خود را انجام دهند؛ ضمن اینکه تجارت کالاها را در سطح بالایی حفظ کنند.


این منابع آگاه افزودند، هند که به عنوان یک وارد کننده بزرگ نفت است خواهان صرفه جویی در دلارهای خود برای پرداخت ها در رویارویی با افزایش قیمت نفت است و این طرح به وارد کنندگان هندی اجازه می دهد تا پرداخت های خود را برای کالاهای چینی به یوآن انجام دهند.


برنامه دهلی نو بمنظور مستحکم کردن نفوذ بین المللی یوان در گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) است؛ بحث و گفتگوهایی که پیش از این برای تغییر نظام پرداخت در میان این اعضاء به یوان در تجارت مطرح شده بود.


در اواسط ماه اوت، «سابهاش چاندر گارگ» وزیر امور اقتصادی هند گفته بود که روپیه به دلیل عوامل خارجی در حال از دست دادن ارزش خود است؛ اما تاکید کرده بود که در این مرحله این موضوع نگران کننده ای نیست.


بر همین اساس، روپیه هند در سال جاری میلادی بیش از ۸.۶ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است و این ارز را در میان یکی از ضعیف ترین ارزها در میان بازارهای نوظهور قرار داده است. همچنین بانک «جی پی مورگان» آمریکا هم اعلام کرده بود که کاهش ارزش رویپه هند به دلیل عواقب تنش تجاری میان آمریکا و چین است.  


برچسب ها: یوآن چین هندوستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر