11 آبان 1397 - 09:53
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

مراودات ایران - اروپا در جریان است/ راه‌اندازی سوئیفت اروپایی

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس راه اندازی شاخه اروپایی سوئیفت، نگرانی ها از ادامه مراودات بانکی ایران را کاهش می دهد.
کد خبر : ۹۳۲۷۷
سوئیفت

معصومه آقاپور علیشاهی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تحریم های بانکی اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران، گفت: با توجه به حذف آمریکا و مذاکراتی که بدون این کشور در جریان است خوشبختانه تحریم ها دیگر اثری ندارد.


عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه تحریم های احتمالی ایران مراودات اقتصادی و بانکی ما را تهدید نخواهد کرد، گفت: اکنون مراودات ایران با اروپایی ها در جریان بوده و سوئیفتی که در شاخه اروپایی در حال راه اندازی است نگرانی ها از ادامه مراودات بانکی را کاهش می دهد.


وی با بیان اینکه آمریکا تاکنون از هیچ نوع تحریم علیه ایران چشم پوشی نکرده است، تصریح کرد: آمریکا حتی با شرکت هایی که هیچ نوع مراوده ای نداشته نیز برخوردهای ظالمانه داشته اکنون نیز تجربه ثابت کرده که تحت یک ها بی اثر خواهد بود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ایران اکنون با ۴ به علاوه یک در حال مذاکره است، گفت: اکنون ایران بر کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای همسایه برای گسترش مذاکرات متمرکز شده است.


آقاپور علیشاهی ادامه داد: اعمال تحریم های جدید حتی با نزدیک شدن به اواسط ماه جاری تاثیری بر اقتصاد و مراودات بانکی ما ندارد زیرا ایران با آمریکا معامله و مراوده ای ندارد. عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید با تمرکز بر کشورهای همسایه و اروپایی مراودات تجاری و بانکی را در بهترین حالت خود حفظ کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر