چین علاقمند به مذاکرات تجاری با آمریکا از موضع برابر است

معاون وزیر بازرگانی چین گفت: چین علاقمند به مذاکرات تجاری با ایالات متحده از موضع برابر است.
کد خبر : ۹۳۳۰۰
پرچم آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «وانگ» معاون وزیر بازرگانی چین در کنفرانس خبری گفت: چین علاقمند ملاقات با ایالات متحده بر سر مسائل تجاری با موضع برابر است.


وی افزود: پکن سلامت و توسعه باثبات روابط چین-ایالات متحده را ارتقاء خواهد داد. چین و ایالات متحده در حال حاضر درگیر جنگ تجاری به دنبال اعلام ترامپ در ماه ژوئن برای وضع تعرفه اضافی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار بر روی کالاهای چینی بمنظور جبران کسر تراز تجاری خود با چین شده است.


از آن زمان به بعد، ۲ کشور چندین بار به دنبال اقدامات تلافی جویانه تعرفه های چند میلیارد دلاری را بر روی یکدیگر اعمال کرده اند. البته در روز جمعه، رییس جمهور آمریکا گفت: مذاکرات تجاری میان ایالات متحده و چین به خوبی پیش می رود و ۲ طرف درحال نزدیک شدن به یک توافق هستند.


ترامپ به خبرنگاران گفت: صحبت های بسیار خوبی را با چین داشته ایم. خیلی نزدیک به ایجاد یک توافق شده ایم. آنها خواهان توافق هستند. پیشرفت های زیادی انجام گرفته و طرف چینی می داند که اگر توافقی صورت نگیرد، ما کار خود را به خوبی انجام می دهیم.


بر همین اساس، ترامپ تاکید کرد که این موضوع را با رییس جمهور «ژی جین پینگ» در نشست گروه جی ۲۰ در آرژانتین در اواخر ماه جاری میلادی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.  


برچسب ها: چین آمریکا تجارت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها