14 آبان 1397 - 10:57
وزیر اقتصاد؛

ابزارهای کافی برای عبور از شرایط فعلی را داریم

وزیر اقتصاد با اشاره به شرایط حساس کشور در مقطع کنونی، تاکید کرد: ابزارهای کافی برای عبور از این شرایط را داریم.
کد خبر : ۹۳۳۵۵
دژ پسند

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فرهاد دژپسند امروز در نشست معاونین وزارت اقتصاد با رییس جمهور با بیان اینکه ابزارهای کافی را برای عبور از شرایط فعلی داریم، گفت: شرایط کشور بسیار حساس است.


دژپسند افزود: در دوران پس از انقلاب، ‌ کمتر دوره ای از­ نظر حساسیت مشابه این دوره بوده است. وی ­با تاکید بر اینکه با یک برنامه منسجم می توان از این شرایط ویژه عبور کرد اضافه کرد: در کشور ابزار، موقعیت و امکانات عالی داریم که با استفاده از این ابزارها می توان از این شرایط عبور کرد.


وی با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی به معنای واقعی کلمه، ­ یک ابر وزارتخانه است گفت: دامنه فعالیت های این وزارتخانه به گونه ای است که می توان در حوزه های مختلف حضور یابد و شرایط را برای عبور از این دوران فراهم کند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمن در صدد ناامید کردن و انقطاع مردم از حکومت است افزود: در مقابل، ما هم برنامه های اجرایی مشخصی داریم و هم عزم آهنین.


وی اراده، همدلی، همکاری، تعاون و پشتکار را لازمه مقابله با برنامه های سخت دشمن و خنثی کردن این فشارها دانست و­ ادامه داد: در وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه های مشخصی تدوین شده تا در زمینه اداره بهتر دولت، بهبود فضای کسب و کار، سرعت بخشی به سرمایه گذاری و در نهایت رشد و حل معضل بیکاری و همچنین در زمینه کنترل و مدیریت تورم عملکرد بهتری داشته باشیم.


دژپسند­ گفت: این برنامه ریزی ها در قالب امور گمرکات، کارآمدسازی امور مالیاتی کشور، اصلاح نظام بانکی، استفاده از فرصت های سرمایه گذاری خارجی، مناطق آزاد و همچنین امور بیمه ها قابل تحقق خواهد بود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی­ بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مهم برای عبور از این شرایط عنوان کرد و افزود: دولت سرمایه های گرانقدر و انباشته شده ای در اختیار دارد که می توان با خصوصی سازی، ­ این دارایی ها را در اختیار مردم قرار داد تا از آن استفاده بهتری شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر