14 آبان 1397 - 15:36
صالح آبادی مطرح کرد؛

روابط بانکی بین‌المللی برقرار است/ سازوکارهای جایگزین تدوین شد

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به طراحی سازوکارهای جایگزین ارایه خدمات بانکی در شرایط تحریم، گفت: امکان ادامه روابط بین الملل با یورو و ارزهای ملی کشورها وجود دارد.
کد خبر : ۹۳۳۷۵
صالح آبادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی صالح آبادی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: در شرایط کنونی، سازوکارهای جایگزین خدمات بانکی بین المللی در بانک توسعه صادرات ایران پیش بینی شده است.


وی افزود: تحریم های بانکی به تازگی آغاز و پیش بینی های لازم نیز برای آینده برنامه ریزی شده و در صورت قطع سوئیفت می توانیم ارتباط های خود را با سایر کشورها و هر کدام از بانک های خارجی که تمایل به همکاری با ایران دارند ادامه دهیم.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، گفت: با توجه به شرایط تحریم ها، ما این امکان را داریم که با سایر کشورها از طریق یورو و ارزهای ملی معامله داشته باشیم. صالح آبادی با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور، موقعیت خوبی برای صادرات است، اعلام کرد: در شرایط حاضر که نرخ ارز در کشور افزایش یافته، برای شرکت های صادراتی فرصت خوبی است تا صادرات خود را هنگام تبدیل ارز به ریال با قیمت بالاتری تبدیل کنند که در اینصورت صادرات از توجیه پذیری بیشتری برخوردار است.


به گفته وی، در زمینه تامین منابع مالی ارزی و ریالی برای سرمایه در گردش بنگاه های صادراتی، واردات مواد اولیه این بنگاه ها و ... منابع ارزی و ریالی مشخص و تدارک لازم دیده شده است. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، افزود: برای تامین منابع ریالی نیز مقرر شد تا از منابع بانک، صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری بانک مرکزی که در اختیار ما گذاشته شده، به بنگاه ها کمک کنیم. صالح آبادی تاکید کرد: یکی از موضوعات مطرح در بنگاه های صادراتی، مباحث مربوط به حوالجات است که ساز و کار لازم دیده شده است.


برچسب ها: ارز یورو تحریم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر