21 آبان 1397 - 15:45
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

جزییات نشست صادرکنندگان با وزیر صمت و رییس کل بانک مرکزی

صادرکنندگان در جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات و پیمان‌سپاری ارزی را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر : ۹۳۵۶۴
حسین سلاح ورزی

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره جلسه امروز صادرکنندگان با وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی گفت: این جلسه با هدف حمایت از صادرات و تسهیل آن با حضور رضا رحمانی و تمامی معاونین آن و همچنین عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و غلامرضا پناهی معاون ارزی این بانک برگزار شد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بانک مرکزی و اعضای دولت معتقد هستند که باید درباره تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات بدنبال تمهیداتی باشیم که ضمن حمایت از توسعه صادرات به خصوص برای SMEها، امکان بازگشت ارز به کشور و مدیریت منابع ارزی به ویژه در شرایط کنونی امکان پذیر باشد.
وی تصریح کرد که بانک مرکزی معتقد است که تمهیداتی باید اجرایی شود که همزمان با اطمینان از بازگشت ارز حاصل از صادرات، اختلالی نیز در فرایند صادرات به وجود نیاید.
این جلسه دو ساعته صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد و وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی علاوه بر دریافت نقطه نظرات فعالان اقتصادی در رابطه با شیوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور که در قالب بخشنامه بانک مرکزی، ابلاغ شده است، وعده داده اند که دستورالعمل جدید با لحاظ کردن نظرات بخش‌خصوصی، تا فردا (سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه) ابلاغ شود.
در این جلسه، حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، مظفر علیخانی، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی ایران، جمشید نفر، دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران و عدنان موسی‌پور، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند که به بیان نقطه نظرات صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در رابطه با شیوه بازگشت ارز حاصل از صادرات پرداختند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر