22 آبان 1397 - 11:57
صبح امروز امضا شد:

تفاهم نامه بانک قرض الحسنه رسالت و قرارگاه مهارت آموزی سربازان

تفاهم نامه بانک قرض الحسنه رسالت و قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه (سربازان) ستاد کل نیروهای مسلح با هدف ایجاد بستر مناسب جهت مهارت افزایی و توانمندسازی سربازان وظیفه صبح امروز امضا شد.
کد خبر : ۹۳۵۹۰
رسالت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مراسم امضای تفاهم نامه بانک قرض الحسنه رسالت و قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه (سربازان) ستاد کل نیروهای مسلح با هدف ایجاد بستر مناسب جهت مهارت افزایی و توانمندسازی سربازان وظیفه با حضور محمد حسین حسین زاده مدیرعامل بانک، سردار فرحی فرمانده محترم قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه و سردار کمالی معاونت محترم وظیفه عمومی نیروهای مسلح و هیات همراه صبح امروز (سه شنبه ۲۲ آبان ۹۷) برگزار شد.


درهمین راستا، محمد حسین حسین زاده در این مراسم، اظهار داشت: برنامه پیش روی بانک، سه هدف همیاری اجتماعی، توسعه و معرفی فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی است. هدف کارآفرینی اجتماعی با توجه به همه معضلات اشتغال که در شهرها وجود دارد، تعیین شده و با این برنامه ریزی کسب و کارهای خرد و خانگی به گونه ای است که در شهرهای کوچک تولید و در شهرهای بزرگ استفاده و به فروش خواهد رسید.


وی افزود: تزریق پول صرفا به کار نمی انجامد و فرآیند و پیش نیازی از جمله مدیریت زنجیره ارزش، تربیت اقتصادی، آموزش و ... نیاز است که در نهایت منجر به تشکیل شبکه کارآفرینی رسالت شد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، ادامه داد: امید داریم این اقدامات منجر به اشتغالزایی و توانمندی سازی مردم و جوانان شود زیرا دوران سربازی، دوره و سنی بسیار حساس است که امید داریم با همیاری دستگاه های ذی نفع الگو توسعه کارافرینی رسالت ایجاد شود و جوانان پس از طی این دوره برنامه ای برای اشتغال آن ها داشته باشند.


حسین زاده درباره این طرح، توضیح داد: ۵ استان و برای هر استان یک پادگان انتخاب شده به صورت پایلوت و کانون همیاری اجتماعی در این پادگان ها ایجاد و الگو همیاری رسالت اجرا می شود تا هر سرباز پس از طی خدمت سربازی هم در زمینه همیاری اجتماعی، قرض الحسنه و همچنین کارآفرینی مهارت آموخته باشند.


به گفته وی در هر استان یک کارگروه و کانون همیاری این پروژه و حرکت را جلو خواهند برد. همچنین سردار مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در این باره، گفت: سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ جوان وارد عرصه کار می شوند و برنامه ای برای قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه که شامل سربازان زیر دیپلم تا تحصیلات عالیه می شود، تهیه شده است.


وی افزود: باید مکانیزمی ایجاد شود تا پیش از خدمت سربازی، طی دوره و پس از اتمام خدمت سربازی، مکانیزم های تشویقی و مهارت آموزی در نظر گرفته شود. فرمانده محترم قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ادامه داد: ورود بانک ها، وزارت کار و رفاه اجتماعی، شرکت های بیمه نیز می توانند هم در جهت افزایش روحیه و امید سربازان و هم در راستای اشتغالزایی آن ها بار زیادی از مشکلات را برعهده داشته باشد.


فرحی درباره این طرح، اظهار داشت: این طرح اقدامی نو و خلاقانه است که اگر به درستی اجرا شود، می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها باشد تا پیش از دوران خدمت سربازی، طی دوره و پس از آن خدمات مالی مناسبی در راستای مهارتی که آموخته اند، داشته باشند.


در ادامه این مراسم، سردار موسی کمالی معاونت وظیفه عمومی نیروهای مسلح نیز اظهار داشت: جوانان نیمی از نیرویی انسانی نیروهای مسلح را تشکیل می دهند و جوانان پس از مدرسه و دانشگاه، اولین جایی که به صورت جدی وارد می شوند، خدمت سربازی است.


وی افزود: جوانانی که برای برقرای امنیت کمک و یاور نیروهای مسلح هستند، ضرورت دارد تا در عرصه اشتغال نیز به آن ها کمک شود و پس از طی دوره خدمت خود، شغلی داشته و از آرامش خاطر برخوردار باشد زیرا۴۰۰ هزار جوانی که وارد نیروهای مسلح می شوند از سطوح تحصیلی عالیه و تا پایین سطح هستند که همه نیازمند شغل و مهارت هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر