بنگاه‌های کوچک و متوسط آلمان قادر به تجارت با ایران هستند

وزیر سابق آلمان گفت: بنگاه های کوچک و متوسط آلمانی با وجود تحریم های آمریکا می توانند با ایران تجارت داشته باشند.
کد خبر : ۹۳۶۱۳
پرچم ایران

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از پرس تیوی، «سیگمار گابریئل» وزیر سابق خارجه آلمان گفت: بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی می توانند با وجود تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به تجارت خود با ایران ادامه دهند.  


وی تصریح کرد: عزم اروپا به توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی خود با ایران بعداز خروج آمریکا از توافق هسته ای است. وزیر سابق آلمان گفت: هزاران شرکت کوچک و متوسط آلمانی که کاری با ایالات متحده ندارند می توانند به راحتی با ایران تجارت داشته باشند.


«گابریئل» افزود: اتحادیه اروپا موافق تمام سیاست های ایالات متحده نیست؛ اما سطحی از بلاتکلیفی در میان برخی از کشورهای اروپایی در ارتباط با مقابله با تحریم های آمریکا با وجود توافق آنها برای حفظ برجام وجود دارد.


پیش از این هم «میخائیل توکاس» معاون اتاق بازرگانی ایران-آلمان به شبکه دویچه وله گفته بود که انتظار می رود شرکت های کوچک و متوسط آلمانی هر ماه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون یورو به ایران با وجود تحریم ها، صادرات کالاهای آلمانی را انجام دهند.


بر پایه این گزارش، سفیر آلمان در تهران هم هفته گذشته گفته بود که آلمان پایبند به برجام است و با تمام وجود از همکاری بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط دو کشور استقبال می کنیم.


برچسب ها: تحریم ایران آلمان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها