در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

طراحی سازوکار فروش نفت/ مزایای ایجاد بورس نفت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مزایای ایجاد بورس نفت را تشریح کرد و گفت: دریافت یورو در قبال فروش نفت بهترین گزینه است.
کد خبر : ۹۳۶۳۵
نفت

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به برنامه ریزی برای فعال شدن بورس نفت، گفت: با ایجاد بورس نفت مشوق هایی برای فعالیت شرکت های داخلی و خارجی ایجاد خواهد شد.


نماینده مردم کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بر اساس تحریم ها بخواهیم هرگونه مشوقی اعمال شود، این مشوق رقابت محسوب نخواهد شد، افزود: در بورس نفت هر کسی می تواند وارد شده و در حوزه نفتی ایران رقابت کرده و بتواند از بازار استفاده کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بورس نفت در راستای تجربه دور زدن تحریم ها حرکت خوبی است، تصریح کرد: با راه اندازی و آغاز به کار بورس نفت علاوه بر تضمین امنیت برای شرکت ملی نفت و ایجاد شفافیت بیشتر، مسئولان نیز با قوت قلب بیشتری نفت را در بورس عرضه خواهند کرد.


وی ادامه داد: از دیگر مزایای عرضه نفت در بورس این است که جلوی هرگونه رانت را هم خواهد گرفت. امیری خامکانی با بیان اینکه برای فروش نفت ایران و اینکه در قبال آن پول دریافت شود یا کالا به مذاکرات دو طرف بستگی دارد، گفت: در حال حاضر به طور مثال با کره جنوبی توافق شده که با ارز خود آنها مبادله و فروش نفت صورت بگیرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه طبق مذاکرات انجام شده و تلاش هایی که از سوی اتحادیه اروپا در جریان است سازوکار ویژه ای در دست طراحی برای فروش نفت است، افزود: قطعا ما با هر کشوری با ارز یورو هم می توانیم معامله کنیم که امکان واریز آن هم بیشتر است.


برچسب ها: بورس نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر