27 آبان 1397 - 09:35

راهکار افزایش تسهیلات مسکن چیست؟

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس افزایش سرمایه بانک مسکن را راهکار افزایش سقف تسهیلات مسکن دانست و گفت: افراد با افزایش سقف سپرده گذاری نزد بانک، از رقم بیشتر تسهیلات برخوردار می‌شوند.
کد خبر : ۹۳۶۴۴
مسکن

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عدم کفایت تسهیلات مسکن برای خانه دار شدن مردم، گفت: در حال حاضر با سپرده گذاری یکساله نزد بانک مسکن تسهیلات ٨٠ میلیون تومانی اعطا می شود، در حالی که با این رقم دیگر امکان خرید خانه وجود ندارد.


نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمزمه افزایش تسهیلات مسکن با مدلی جدید به گوش می رسد، افزود: قبل از هر تصمیمی برای رشد رقم تسهیلات باید سرمایه بانک مسکن افزایش یابد، زیرا در غیر اینصورت هر نوع پیشنهادی بی اثر خواهد بود.


موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه بانک مسکن علاوه بر رشد قدرت تسهیلات دهی این بانک تخصصی در این حوزه می تواند در بازپرداخت وام نیز اتفاقات خوبی را رقم بزند، تصریح کرد: پیشنهاد افزایش سرمایه بانک مسکن از سوی این بانک برای کارآمدسازی تسهیلات داده شده است.


وی با بیان اینکه وصول و تسویه اقساط پروژه مسکن مهر می تواند یکی از راهکارهای افزایش سرمایه بانک مسکن باشد، گفت: وصول دریافتی های این طرح به حساب بانک مسکن از طریق رایزنی با بانک مرکزی می تواند تا حدودی گره این حوزه را باز کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه رقم تسهیلات مسکن به طور مستقیم با سپرده افراد در ارتباط است، افزود: اگر رقم سپرده گذاری افزایش یابد به طور حتم با رشد سقف وام مسکن رو به رو خواهیم شد.


موسوی بیوکی با بیان اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن نباید نگران بازپرداخت آن پس از رشد سقف تسهیلات باشند، تصریح کرد: در تلاش برای افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن هستیم. نایب رییس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: رایزنی کمیسیون عمران مجلس با وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن ادامه دارد.


برچسب ها: مسکن تسهیلات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر