ریزش ۳۱۰۰ واحدی شاخص کل بورس

معاملات بورس روز جاری با ریزش بیش از ۳۱۰۰ واحدی شاخص کل بورس به پایان رسید.
کد خبر : ۹۳۶۹۵
بورس

به گزارش ایبِنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۳۱۷۵ واحدی به ۱۷۸ هزار و ۸۱۹ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۲۳۸ واحدی به ۲۸ هزار و ۳۰۵ واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۳۲۵۵ واحدی به ۱۹۰ هزار و ۸۸۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۳۹۴  واحدی به ۱۳۲ هزار و ۸۵۵ واحد و بازار دوم با کاهش ۶۰۵۸ واحدی به ۳۵۰  هزار و ۸۰۴ واحد رسید.


نمادهای تاثیر گذار


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی «گروه مدیریت سر مایه گذاری امید با ۳۷ واحد، آسان پرداخت پرشین با ۳۵ واحد و توسعه معادن روی ایران با ۱۳ واحد افزایش» بیشترین تأثیرمثبت و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های «فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۳۶ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۲۱۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در شاخص از خود بر جای گذاشتند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «لیزینگ آریادانا، قند نقش جهان، حق تقدم استفاده نشده باما، کارخانجات تولیدی شهید قندی، توکارنگ فولاد سپاهان، قند شیروان قوچان و بجنورد، ‌آلومتک، پالایش نفت بندرعباس، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، تولید فیبر ایران، کارخانجات کاشی سرامیک سعدی، سرمایه‌ گذاری توسعه صنعتی ایران»، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی «شرکت‌های صنایع ماشین‌های اداری ایران، بین‌المللی توسعه ساختمان، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، توکارنگ فولاد سپاهان، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، ایران یاساتایر و رابر و سرمایه‌گذاری آرین توسکا» متوقف شدند.


همچنین امروز نماد معاملاتی شرکت‌های معادن بافق و بورس کالا  از سوی ناظر بازار سهام به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شد.


معاملات درون گروهی


این گزارش می افزاید: امروز در بازار دوم  بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد،   ۲۴۷.۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه صنایع معادن و فلزات به ارزش کمتر از ۱۳۹ میلیارد تومان کد به کد شد.


در پالایش نفت اصفهان نیز ۹۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان کد به کد شد. همین وضعیت در داروسازی تولیددارو با کد به کد شدن ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان کد به کد شد و ۱۰ میلیون سهم البرز دارو به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان شاهد معاملات کد به کد بود. همچنین در پتروشیمی پردیس امروز ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۶۳ هزار و ۷۶۶ نوبت معاملاتی، دو میلیارد و ۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۷۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر