26 آبان 1397 - 15:28
نوبخت اعلام کرد:

اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان برای ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تفاهم‌نامه ایجاد فرصت‌های شغلی بیش از ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید که با عملی شدن برنامه در حوزه کشاورزی محقق می‌شود.
کد خبر : ۹۳۶۹۶
نوبخت

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت و رییس این سازمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش کشاورزی اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان که برای انجام این امر لحاظ شد، هیچ ربطی به نوسان‌های نرخ ارز و تحریم ها ندارد و تمام این منابع از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۳۹۷ کل کشور تامین شده است.


وی افزود: از نمایندگان رسانه‌های گروهی هم قدردانی می‌کنم که در ثبت و انعکاس این رخداد مهم حضور دارند و دغدغه امروز همه ما این است که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا اقدام‌های خبیثانه‌ای را که در خارج از کشور به منظور آسیب‌رساندن به اقتصاد کشور تدارک دیده‌اند، خنثی کنیم.


معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه یک بخش از اقتصاد کشور ما متاثر از تکانه‌های خارجی و برون‌مرزی است و درآمدهای ارزی هم یکی از این متغیرها تلقی می شود، گفت: اما یک بخش دیگر به مسیری برمی‌گردد که به تحریم‌ها و بدخواهی دشمنان ما ربطی ندارد و آن تلاش و اهتمام  ما در مسیر رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.


نوبخت در ادامه سخنان خود با تأکید بر این نکته که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، گفت: یافته‌های یک نظرسنجی که نتایج آن منتشر شده، نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم، از گردنه تحریم‌ها گذر می کنیم.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشورافزود: از مقام معظم رهبری هم تقدیر و تقدیس می‌کنیم که اجازه دادند که یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷) برداشت و هزینه کنیم.


نوبخت در خاتمه اظهارات خود از رسانه‌های گروهی درخواست کرد که روند مطالبه‌گری خود را از مسئولان استمرار دهند تا به یاری خداوند متعال شاهد رشد و بالندگی و توسعه اقتصاد کشور و بهبود معاش مردم باشیم.


برچسب ها: کشاورزی شغل
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها