28 آبان 1397 - 03:30
اکبری اعلام کرد:

پرداخت ۶۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال ۹۷

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در دیدار با آیت الله اعرافی از پرداخت ۶۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر : ۹۳۷۵۰
دکتر اکبری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران دکتر مرتضی اکبری، بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون نزدیک به ۶۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۷هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان توسط شعب بانک قرض الحسنه مهرایران به متقاضیان نیازمند اعطا شده است و در نظر داریم تا پایان سال بیش از یک میلیون نفر که برابر با حدود ۲/۱ درصد از کل جمعیت کشور میشود از خدمات بانک به منظور رفع مایحتاج ضروری بهره مند شوند.


وی ادامه داد: تمامی منابع این بانک از محل سپرده های مردمی است و ۹۰ درصد این منابع به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد حداکثر ۴ درصد به نیازمندان واقعی جامعه در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی، بهداشت و درمان، بهبود و ارتقاء معیشت و ... پرداخت شده و ۱۰ درصد مابقی هم به عنوان ذخیره قانونی نزد بانک مرکزی سپرده گذاری شده است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: بانک های قرض الحسنه در شرایط کنونی که تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشور هستند؛ با این حال عملکرد این بانک تا کنون با رشد چشم گیری همراه بوده است.


وی با اشاره به نقش شفافیت مالی و عملکرد موثر آن در اقتصاد کشور بیان داشت: تمامی فعالیت های مالی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه های مختلف بانکی مانند: منابع جذب شده، مصارف، مطالبات، سپرده گذاری و حتی ترازنامه بانک، به منظور شفاف سازی عملکرد آن بر روی پورتال رسمی بانک بارگذاری شده است.


دکتر اکبری به نقش بانک ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با ثبات وضعیت اقتصادی، اوضاع بانک ها نیز به روال عادی برخواهد گشت. وی در ادامه به نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ قرض الحسنه اشاره کرد و اذعان داشت: حوزه بسیار اثرگذار است و با همراهی مبلغین و علمای حوزه می توان گام های اثربخشی در ترویج این سنت حسنه برداشت


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر