28 آبان 1397 - 11:36
مدیرعامل پست بانک در گفتگو با ایبِنا:

جزییات جلسه لاریجانی با مدیران بانک‌ها/ قول مجلس درباره تحریم

مدیرعامل پست بانک با تشریح جلسه روز گذشته مدیران عامل بانک های دولتی و رئیس کانون بانک های خصوصی با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قول داد در مباحث تحریمی از بانک ها حمایت کند.
کد خبر : ۹۳۷۸۵
خسرو فرحی

خسرو فرحی امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره جلسه روز گذشته مدیران عامل بانک های دولتی و نیمه دولتی و همچنین رئیس کانون بانک های خصوصی با علی لاریجانی در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه مدیران عامل بانک ها گزارشی از آخرین وضعیت بانک ها به رئیس مجلس ارائه کرده و راهکارها و رهنمودهای وی را جویا شدند.


وی ادامه داد: مدیران عامل بانک ها در این جلسه با اولویت مباحث مربوط به تحریم و مشکلاتی که نظام بانکی در حال حاضر با آنها روبه روست، نکات مد نظر خود را به اطلاع رئیس مجلس رساندند.


نشست مشترک علی لاریجانی؛ رییس مجلس شورای اسلامی با مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی روز گذشته و با هدف بررسی مشکلات نظام بانکی کشور برگزار شد. مدیرعامل پست بانک با بیان اینکه رئیس مجلس در این جلسه حمایت مجدد قوه مقننه از نظام بانکی را اعلام کرد، اظهار داشت: علی لاریجانی در این جلسه بر نقش موثر نظام بانکی در اقتصاد کشور را یادآور شد و بر حمایت از نظام بانکی تاکید کرد.


فرحی ادامه داد: رییس مجلس در این جلسه قول داد که مباحث مربوط به تحریم توسط کمیسیون اقتصادی به طور مستمر پیگیری شود و بعد از بررسی راهکارها، در صورت نیاز مصوباتی در مجلس تصویب شود. وی خاطرنشان کرد که همچنین مقرر شد در جهت انضباط مالی دولت و تحت تاثیر قرار نگرفتن سیاست های پولی درباره سیاست های مالی، تعهدات دولت در بودجه دارای پیوست باشد.


در این نشست که در تالار آیینه ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، برخی از مشکلات بانک ها از جمله وضعیت معوقات بانکی، نحوه واگذاری املاک و اموال، نحوه نظارت دستگاه های نظارتی بر عملکرد بانک ها، نحوه تخصیص ارز، مقررات و پیرامون بانک ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر