بازگشت نوسان به بورس/ شاخص ۷۴۵ واحد افت کرد

معاملات بازار سهام روز جاری در حالی به پایان رسید که با افت ۷۴۵ واحدی شاخص کل بورس به پایان رسید و زمینه ساز بازگشت نوسان به بازار سهام شد.
کد خبر : ۹۳۸۸۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های تالار شیشه ای امروز با کاهش مواجه شدند.


افت شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با افت دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۷۴۵) واحد ریزش معادل (۰.۴۲) درصد به ۱۷۵ هزار ۷۱۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۲۱۷) واحد کاهش معادل (۰.۴۲) درصد به ۵۱ هزار ۱۷۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۸۷ واحد رشد معادل ۰.۶۷ درصد به ۲۸ هزار و ۱۶۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۳۲ واحد افزایش، معادل ۰.۶۷ درصد به ۱۹ هزار و ۸۵۷ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۴۴) واحد کاهش، معادل (۰.۰۸) درصد به ۱۸۷ هزار و ۴۸۴ واحد، شاخص بازار اول با (۳۳۰) واحد افت معادل (۰.۲۵) درصد به ۱۲۹ هزار و ۹۶۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۵۴۷) واحد ریزش معادل (۰.۷۳) درصد، به ۳۴۷ هزار و ۵۵۶ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد «شپنا با (۱۶۶) واحد، کگل با (۱۶۰) واحد، شبندر با (۱۴۸) واحد، شتران با (۱۴۳) واحد، فارس با (۱۲۹) واحد و پارس با (۱۱۴) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « محصولات چوبی با ۶۲۰۹ واحد رشد معادل ۴.۸۶ درصد به ۱۳۳ هزار و ۹۴۲ واحد، ذغال سنگ با ۱۵۴ واحد صعود معادل ۴.۴۵ درصد به ۳ هزار و ۶۲۹ واحد، خودرو با ۷۱۵ واحد افزایش معادل ۳.۶۷ درصد به ۲۰ هزار و ۲۲۰ واحد، انتشار و چاپ با ۸۸۹۴ واحد رشد معادل ۳.۶۲ درصد به ۲۵۴ هزار و ۸۱۴ واحد، فنی مهندسی با ۴۱ واحد افزایش، معادل ۳.۶۱ درصد به یک هزار و ۱۹۲ واحد، بانک ها با ۲۰ واحد رشد معادل ۲.۶۳ درصد به ۸۰۴ واحد، فرآورده های نفتی با (۲۳۳۹۶) واحد ریزش معادل (۳.۲۲) درصد به ۷۰۲ هزار و ۵۱۵ واحد» رسید.


کاهش و افزایش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «شوینده، کفپارس، غدام، سهگمت، بفجر، مداران و لابسا»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سفار، ددام، وبیمه، شبریز، دیران، خنصیر و زپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۶۱ هزار و ۸۰۲ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۸۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۶۸ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر