05 آذر 1397 - 10:13
سلاح ورزی در گفت و گو با ایبِنا؛

تحریم ها در کاهش رتبه ایران در فضای کسب و کار موثر نیست

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کاهش رتبه ایران در زمینه کاهش رتبه ایران در زمینه بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد که این موضوع ارتباطی با تحریم های یکجانبه آمریکا ندارد و موضوعی داخلی است.
کد خبر : ۹۳۹۲۸
حسین سلاح ورزی

حسین سلاح ورزی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره کاهش رتبه ایران در زمینه سهولت در فضای کسب و کار گفت: این ارزیابی بر اساس ۱۰ شاخص و ۲ مولفه انجام می شود؛ در حقیقت ۲ مولفه میزان زمان و مراجعه ای که برای فعالین اقتصادی برای شروع یا توسعه کسب و کارها انجام می شود و هزینه ای که برای این امور متحمل می شوند، بسیار مهم هستند.


وی ادامه داد: با وجود اینکه مجموع امتیازات کشور در زمینه سهولت فضای کسب و کار نسبت به سال گذشته افزایش یافته ولی از نظر رتبه بندی ۴ پله تنزل داشتیم.


نائب رئیس اتاق بازرگانی گفت: دلیل اصلی این موضوع آن است که کشورهای دیگر دست به اقدامات اصلاحی زده اند که از اقدامات ما بیشتر بوده و به همین دلیل رتبه بهبود آنها در فضای کسب و کار، از ایران بالاتر رفته است.


سلاح ورزی اظهار داشت: مادامی که حاکمیت یعنی هم دولت، هم قوه قضاییه و هم مجلس اراده ای برای کاهش تعداد مراجعات و صدور مجوزها و فرایندها نداشته باشند، نمی توانیم شاهد جهش اثرگذاری در سهولت فضای کسب و کار باشیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر