06 آذر 1397 - 10:25

رشد سود «آپ» در دوره ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۷

شرکت آسان پرداخت پرشین در دوره ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده به ازای هرسهم ۸۰۱ ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۴ درصدی همراه بوده است.
کد خبر : ۹۳۹۹۳
آسان پرداخت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شرکت آسان پرداخت پرشین که با نماد «آپ» و با سرمایه ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریالی در بازار دوم بورس فعال است، این شرکت در تازه‌ترین شفاف‌سازی صورت‌های مالی «سود (زیان) خالص هر سهم» را ۸۰۱ ریال اعلام کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۲۴ درصدی مواجه بوده است.


افزایش ۲۴ درصدی «درآمدهای عملیاتی»


بر اساس شفاف‌سازی «آپ» و با توجه به‌صورت سود و زیان حسابرسی نشده در دوره یادشده «درآمدهای عملیاتی» این شرکت معادل ۲۲.۵۱۲.۰۶۸ میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را تجربه کرده است. از سویی دیگر «سود (زیان) عملیاتی» این شرکت در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ برابر با ۱.۶۸۹.۳۸۵ میلیون ریال در صورت‌های مالی درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.


افزایش ۲۴ درصدی «سود (زیان) خالص»


بر اساس این گزارش، «سود (زیان) ناخالص» شرکت آسان پرداخت در دوره مذکور معادل ۱.۹۸۴.۶۸۸ میلیون ریال اعلام‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته با افزایش ۱۹ درصدی همراه شده است.


افزون بر این، «سود (زیان) خالص» این شرکت در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ معادل ۱.۶۰۱.۸۶۷ میلیون ریال اعلام‌شده است که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته با افزایش ۲۴ درصدی در صورت‌های مالی ثبت‌شده است.


افزایش ۱۲۷ درصدی «سود (زیان) انباشته‌ پایان‌ دوره»


بر اساس این گزارش، «سود (زیان) انباشته ابتدای دوره» شرکت آسان پرداخت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ معادل ۲.۲۶۱.۷۵۷ میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۹ درصدی را تجربه کرده است. همچنین «سود (زیان) انباشته‌ پایان‌ دوره» این شرکت در دوره یادشده معادل ۲.۳۵۲.۰۹۶ میلیون ریال اعلام‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ با افزایش ۱۲۷ درصدی همراه شده است.


افزایش ۱۲۷ درصدی «سود قابل تخصیص»


این گزارش می‌افزاید: بر اساس شفاف‌سازی شرکت آسان پرداخت «سود قابل تخصیص» این شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ معادل ۲.۳۵۲.۰۹۶ میلیون ریال درج‌شده که به نسبت دوره مشابه در سال ۹۶ با افزایش ۱۲۷ درصدی را تجربه کرده است.


رشد ۱۰۵ درصدی موجودی نقد


همچنین بر اساس اطلاعات مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ ترازنامه شرکت آسان پرداخت «موجودی نقد» بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده به میزان ۶۷۰.۷۸۱ میلیون ریال اعلام کرده که این رقم به نسبت ۱۲ ماه سال ۹۶ با افزایش ۱۰۵ درصدی مواجه شده است.


افزایش ۲۲ درصدی «جمع دارایی‌ها»


افزون بر این، بر اساس صورت‌های مالی "آپ" «جمع دارایی‌های جاری» این شرکت در دوره مذکور معادل ۳.۴۷۰.۴۳۲ میلیون ریال است که به نسبت به ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ اسفندماه سال ۹۶ با افزایش ۲۹ درصدی همراه بوده است. همچنین «جمع دارایی‌ها» شرکت آسان پرداخت پرشین در ۶ ماه نخست سال ۹۷ معادل ۹.۰۴۱.۲۱۵ میلیون ریال است که به نسبت سال مالی ۹۶ افزایش ۲۲ درصدی را به ثبت رسانده است.


دارایی‌های نامشهود و مشهود


صورت‌های مالی این شرکت بیانگر این است که «دارایی‌های نامشهود» در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ معادل ۱۸.۷۲۵ میلیون ریال است که به نسبت به پایان سال ۹۶ با کاهش ۱۱درصدی مواجه شده است. همچنین «دارایی‌های ثابت مشهود» با افزایش ۱۶ درصدی به نسبت ۱۲ ماه منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۶ در این دوره به ۵.۳۵۵.۸۰۷ میلیون ریال رسیده است.


افزایش۳۶ درصدی «جمع بدهی‌ها «


بر اساس اطلاعات درج‌شده در صورت‌های مالی ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ «جمع بدهی‌های جاری» شرکت آسان پرداخت معادل ۲۳۴.۲۰۸  میلیون ریال درج‌شده که با افزایش ۲۸ درصدی به نسبت پایان سال مالی ۹۶ اعلام‌شده است. همچنین «جمع بدهی‌ها» این شرکت به نسبت پایان سال ۹۶ با افزایش ۳۶ درصدی در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ به رقم ۴.۴۸۹.۱۱۹ میلیون ریال رسیده است.


سرمایه شرکت


نگاهی جزئی‌تر به این شفاف‌سازی مشخص می‌کند: در این دوره مالی مذکور سرمایه شرکت آسان پرداخت ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال ثبت‌شده که به نسبت پایان سال مالی ۹۶ بدون تغییر اعلام‌شده است. درعین‌حال «اندوخته قانونی» این شرکت در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ بدون تغییر به نسبت ۱۲ ماه سال ۹۶ معادل ۲۰۰.۰۰۰ میلیون ریال در ترازنامه این شرکت درج‌شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر