تشدید سقوط بورس/ شاخص ۴۷۰۰ واحد کاهش یافت

معاملات تالار شیشه ای روز جاری با تشدید سقوط شاخص کل بورس همراه شد به طوری که این نماگر با بیش از ۴۷۰۰ واحد ریزش به کانال ۱۶۶ هزار واحد عقبگرد کرد.
کد خبر : ۹۴۰۰۱
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش شدید مواجه شدند.


ریزش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با افت دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۴۷۸۹) واحد سقوط معادل (۲.۸۰) درصد به ۱۶۶ هزار ۴۶۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۳۹۴) واحد ریزش معادل (۲.۸۰) درصد به ۴۸ هزار ۴۷۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۵۰۸) واحد کاهش معادل (۱.۸۲) درصد به ۲۷ هزار و ۴۵۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۳۵۸) واحد افت، معادل (۱.۸۲) درصد به ۱۹ هزار و ۳۵۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۹۵۶) واحد کاهش، معادل (۲.۷۱) درصد به ۱۷۸ هزار و ۱۴۹ واحد، شاخص بازار اول با (۳۷۶۰) واحد افت معادل (۲.۹۷) درصد به ۱۲۲ هزار و ۸۲۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۸۴۱۷) واحد ریزش معادل (۲.۴۸) درصد، به ۳۳۰ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری که توسط ایبِنا بررسی شده مشخص می کند که امروز ۷ نماد «فارس با (۳۹۹) واحد، کگل با (۳۲۶) واحد، پارس با (۲۶۵) واحد، پارسان با (۲۳۸) واحد، شبندر با (۲۱۷) واحد، تاپیکو با (۲۱۰) واحد و ومعادن با (۲۰۲) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


کاهش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با کاهش گسترده مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با (۵۴۴) واحد کاهش معادل (۳.۹۱) درصد به ۱۳ هزار و ۳۶۸ واحد، ذغالسنگ با (۱۵۵) واحد افت معادل (۴.۱۷) درصد به ۳ هزار و ۵۸۷ واحد، فنی مهندسی با (۴۹) واحد کاهش معادل (۴.۲۶) درصد به یک هزار و ۱۰۱ واحد، حمل و نقل با (۲۱۲) واحد افت معادل (۴.۴۴) درصد به ۴ هزار و ۵۸۷ واحد، لاستیک با (۱۲۸۸) واحد کاهش، معادل (۴.۵۲) درصد به ۲۷ هزار و ۱۹۶ واحد، فرآورده های نفتی با (۳۱۲۲۳) واحد افت معادل (۴.۵۸) درصد به ۶۵۰ هزار و ۱۷۹ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۶۶) واحد ریزش معادل (۴.۷۸) درصد به ۳ هزار و ۳۱۲ واحد» رسید.


بیشترین کاهش و افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «زمگسا، سهگمت، خزر، خمحرکه، سنیر، قمرو و وبشهر»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شپدیس، شبریز، شپنا، سخزر، پارس، فاسیمین و شکربن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع پتروشیمی گلستان، بیمه زندگی خاورمیانه، ‌تامین ماسه ریخته‌گری، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، مدیریت انرژی امید تابان هور، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، پتروشیمی جم، گلوکوزان» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی «شرکت‌های بیمه تجارت نو، ذوب آهن اصفهان، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، زامیاد، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شهد ایران» متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۲۲ هزار و ۸۴۰ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۳۲ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر