05 آذر 1397 - 20:39
وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

صرفه جویی ۳۳۰ میلیاردی با اتصال کارت سوخت به کارت های بانکی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که براساس برآوردها الصاق سهمیه سوخت به کارت های بانکی حدود ۳۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها خواهد داشت.
کد خبر : ۹۴۰۰۹
کارت سوخت

به گزارش ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی با بیان این مطلب اظهار داشت: در فرایند صدور کارت های سوخت و الصاق آن به کارت های بانکی، وزارت نفت به عنوان محور موضوع مسئولیت داشت و بانک مرکزی نیز بخش دیگری از مسئولیت را در این زمینه برعهده گرفت.


وی با بیان اینکه، نیروی انتظامی بخش مهمی از وظیفه درباره کارت های سوخت را برعهده داشت، افزود: وزارت ارتباطات وظیفه هماهنگی بین دستگاه ها را در این فرایند برعهده داشت و در کنار تمام دستگاه های دیگر، سازمان ثبت احوال و اسناد کشور نیز در زمینه احراز هویت نقش کلیدی را ایفا کرد.


وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد:اتصال این سیستم از طریق زیرساخت های دولت الکترونیک باعث شده تا افرادی که دو رقم آخر شماره تلفن همراه آنها ۹۹ بوده  بتوانند امروز به پرتال  mob.gov.irمراجعه کنند یا از ابزارک موبایلی «دولت همراه» درخواست خود را برای الصاق سهمیه سوخت خود به کارت های بانکی انجام دهند.


آذری جهرمی توضیح داد که ابزارک موبایلی دولت همراه از طریق آپ استورهای مختلف از جمله کافه بازار قابل دریافت و نصب بر روی تلفن های همراه است.


وی ادامه داد: برآورد می شود که حدود ۳۳۰ میلیارد تومان در هزینه صدور کارت سوخت صرفه جویی می شود که البته در کنار آن باید هزینه توزیع و وقت مردم را نیز اضافه کرد.


وزیر ارتباطات تصریح کرد که بعد از الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، تمامی درخواست ها برای صدور این کارت ظرف ۲ ساعت قابل انجام است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر