06 آذر 1397 - 09:43
مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

دولت اعتبارات مورد نیاز ۳۰۰ طرح بزرگ اقتصادی را تامین کرد

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون برای ۳۰۰ طرح بزرگ اقتصادی در بخشهای زیرساختی کشور تامین اعتبار صورت گرفته است.
کد خبر : ۹۴۰۱۷
حسین مهری

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در جریان بازدید از واحد های صنعتی سبزوار سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: در شرایط حاضر یکی از مهم ترین سیاست های ما حمایت از واحد های تولیدی ای است که با مشکل روبرو هستند.


وی یکی‌ دیگر از اولویت‌های بانک صنعت و معدن را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی در کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر طرح توسعه فولاد سبزوار در دستور کار قرار دارد که بانک صنعت و معدن با حدود ۲۵۰ میلیون یورو از این طرح پشتیبانی می‌کند.


مهری بیان کرد: طرح توسعه فولاد سبزوار حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم این طرح با شتاب بیشتر به‌ بهره‌ برداری برسد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: دیگر پروژه‌های صنعتی سبزوار پیشرفت ‌های فیزیکی بیش از ۶۰ درصد داشته و تامین سرمایه در گردش این پروژه ها در اولویت این بانک قرار دارد.


وی تاکید کرد: سومین اولویت بانک صنعت و معدن شناسایی کارگاه و واحدهای تولیدی دارای مشکل است و با تشکیل کلینیک ارزیابی در بانک صنعت و معدن دلایل غیرفعال بودن این واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر این واحدهای تولیدی نیاز به‌ حمایت داشته باشند، بانک صنعت و معدن به‌ یاری آنها می‌شتابد.


مهری اولویت دیگر بانک صنعت و معدن را اجرای پروژه‌ های صادرات محور اعلام کرد و گفت: میزان اشتغالزایی طرح‌های صنعتی در کشور برای بانک صنعت و معدن کشور اهمیت بالایی دارد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: در حال حاضر بانک صنعت و معدن بیش از ۳۰۰ طرح بزرگ صنعتی در زمینه‌های زیرساختی، صنعتی و معدنی را تامین اعتبار کرده است.


وی ادامه داد: همچنین طی پنج سال اخیر حدود ۱۹ میلیارد یورو تامین اعتبار از طریق خط اعتباری صندوق توسعه ملی، تامین مالی خارجی، منابع داخلی بانک و خط اعتباری بانک مرکزی، برای واحدهای صنعتی انجام شده است.


مهری با اشاره به‌ وضعیت برخی از پروژه‌های صنعتی سبزوار، بیان کرد: برخی از پروژه‌های صنعتی با مشکلاتی روبرو هستند و امیدواریم با تامین اعتبار مشکلات آنها رفع شود.


در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون ۳۰۰ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در خراسان رضوی وجود دارد که برای تامین تجهیزات و ماشین‌ آلات به حدود ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار نیاز است.


راضیه علیرضایی افزود: این طرح‌ های صنعتی طی سال جاری و سال آینده به‌ بهره‌ برداری می‌ رسد و این طرح‌ ها برای ۱۵ هزار نفر در خراسان رضوی اشتغالزایی ایجاد می‌ کند. وی ادامه داد: مردم در پروژه‌های فیزیکی بالای ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری کرده‌ اند و با آورده سهم مردم تاسیسات و ماشین‌ آلات ایجاد شده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به‌دستاوردهای سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به‌ شهرستان سبزوار، بیان کرد: طی این سفر از سه پروژه صنعتی سبزوار با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد بازدید شد و کمک به‌ تکمیل یک واحد دارویی، یک واحد غذایی و صنایع معدنی در دست انجام است.


علیرضایی تصریح کرد: همچنین پیگیر احداث دو پروژه بزرگ صنعتی با تامین مالی بانک صنعت و معدن در شهرستان سبزوار هستیم و اگر مدیریت ورود ماشین‌ آلات این دو پروژه حل شود، روند احداث این پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این سفر از شرکت های فولاد سبزوار، شرکت پارس هستی آسیا، داروسازی طاها، اسرار پویای شرق، توسعه صنایع خراسان و کابل خودرو بازدید کرد.
بنا به این گزارش طرح فولاد سبزوار با ۲۶۴ میلیون یورو در فاز اول به بهره برداری رسیده و برای ۶۸۰نفر اشتغال ایجاد کرده است.


به طرح پارس هستی آسیا به میزان ۹ میلیون و ۷۷۱ هزار یورو تسهیلات ارزی و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ریالی اختصاص یافته که در حدود ۹۰ نفر اشتغالزایی دارد. همچنین طرح داروسازی طاها ۷۶۹ هزار یورو تسهیلات ارزی و ۱۳ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان تسهیلات ریالی دریافت داشته و این طرح برای ۳۰نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.


طرح بوستان الیاف پارت نیزبا تسهیلات ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار یورویی و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی بانک صنعت و معدن در حال رسیدن به بهره برداری است و با راه اندازی این طرح برای ۷۹ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.


به طرح توسعه صنایع خراسان ۶ میلیون و ۷۰۰هزار یورو تسهیلات ارزی و ۷ میلیارد تومان تسهیلات ریالی اختصاص یافته است. طرح کابل خودرو به میزان ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات ریالی از بانک صنعت و معدن دریافت داشته که در حدود ۳۵۰ نفر نیز اشتغالزایی دارد. همچنین طرح اسرار پویای شرق نیز با دریافت ۸ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان تسهیلات ریالی برای ۱۴۲نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر