رکوردشکنی تولید نفت عربستان با فشار آمریکا

تولید نفت عربستان در ماه جاری میلادی تاکنون به طور متوسط در حدود ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز ثبت شده که به دلیل فشار آمریکا دست به چنین اقدامی زده است.
کد خبر : ۹۴۰۲۴
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، تولید نفت عربستان در ماه جاری میلادی یعنی نوامبر بین ۱۱.۱ تا ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز بوده که بالاترین رقم تولید در این کشور محسوب می شود؛ البته میانگین دقیق تولید نفت این کشور بعد از پایان این ماه مشخص خواهد شد.


افزایش تولید نفت عربستان از ماه اکتبر روزانه ۰.۵ میلیون بشکه معادل ۰.۵ درصد از تقاضای جهانی است. همچنین تولید نفت سعودی ها در مقایسه با اوایل سال جاری میلادی بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این در حالی است که در اوایل سال جاری میلادی، اعضای اوپک به دنبال کاهش تولید بودند.


اوپک و روسیه برای اولین بار توافق کردند که تولید نفت را از سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش دهند؛ البته روسیه در ماه های اخیر تولید نفت خود را به شدت افزایش داده و به ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز رسانده است.


همچنین تحلیل گران بانک گلمن ساچ آمریکا اعلام کردند که در آستانه گروه جی ۲۰ در آرژانتین، این اجلاس به عنوان یک میانجی برای بازگرداندن قیمت نفت به سطح پایین عمل می کند و گروه جی ۲۰ انتظار دارد کاهش تولید اوپک و بیانیه آن منجر به بهبود قیمت نفت شود.


بر همین اساس، منابع وابسته به صنعت نفت عربستان اعلام کردند که خواهان ماندن قیمت به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه هستند و خالد الفلیح وزیر نفت عربستان هم در ماه جاری میلادی گفته بود، ممکن است عرضه نفت در سال آینده میلادی از تقاضا جهانی روزانه بیش از یک میلیون بشکه پیشی گیرد و خواستار دخالت اوپک شده بود.


ریاض در ماه ژوئن در پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان از جمله ایالات متحده و هند بمنظور کاهش قیمت نفت و نیز تامین کسری نفت ایران در بازار به دلیل تحریم های آمریکا، با افزایش قابل توجه نفت خود موافقت کرد. بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفته بود که پایین آمدن قیمت نفت مانند مزیت کاهش مالیات در اقتصاد آمریکا است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر