06 آذر 1397 - 11:46
در بانک قرض الحسنه مهرایران صورت گرفت؛

پرداخت ۳۶۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه، برای پرورش دام سبک در خوزستان

بانک قرض الحسنه مهرایران به منظور حمایت از اشتغالزایی و توسعه دامپروری در روستاهای استان خوزستان تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد ۳۶۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی پرداخت کرده است.
کد خبر : ۹۴۰۳۶
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، ایجاد اشتغال و درآمد زایی ماندگار از جمله چالش های پیش روی جوامع روستایی کشور است. بررسی تغییر و تحولات جمعیتی کشور در چند دهه گذشته به خوبی نشان می دهد که مسائلی مانند مهاجرت به شهرها و رشد مشاغل غیررسمی به منظور ایجاد رفاه و تأمین معیشت، از سر بیکاری است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بیکاری در کشور بیشتر متعلق به روستاها است و با توجه به اهمیت موضوع ایجاد اشتغال در کلان شهرها و روستاها، طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی بسیاری اجرا شده که طرح‌های مشارکتی معاونت توسعه روستایی معاون اول ریاست‌جمهوری و طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی ازجمله این طرح‌ها بوده است.
پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری از جمله اقدامات موثری است که بانک قرض الحسنه مهرایران با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دستور کار خود قرار داده است.
در این راستا، بانک قرض الحسنه مهرایران این بار نیز تعداد ۳۶۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی اشتغالزایی در زمینه پرورش دام سبک به روستاهای استان خوزستان پرداخت کرده است. پرداخت این تسهیلات توانسته است کمک شایانی به اجرای راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و استان داشته باشد.
شایان ذکر است، در تفاهمنامه میان بانک قرض الحسنه مهرایران و بنیاد برکت امکان پرداخت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۳ الی ۴ درصد را برای نیازمندان مناطق محروم فراهم شده است و هر یک از افراد که توسط بنیاد برکت «وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» به شعب این بانک معرفی شوند بر اساس مندرجات معرفی نامه خود می توانند تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با اقساط ۴۸ تا ۶۰ ماهه دریافت کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر