06 آذر 1397 - 14:56

برگزاری چهارمین همایش مالی اسلامی در آذرماه

رییس انجمن مالی اسلامی ایران با تاکید بر رتبه ممتاز انجمن مالی اسلامی در سال ۹۶ از برگزاری چهارمین همایش مالی اسلامی در آذرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۹۴۰۴۳
صالح آبادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی صالح‌آبادی امروز (سه‌شنبه ۶ آذرماه) در نشست خبری چهارمین همایش مالی اسلامی درباره فعالیت‌های این انجمن، اظهار داشت: انجمن مالی اسلامی طبق آخرین ارزیابی سال ۹۶ که توسط وزارت علوم انجام شد، موفق به دریافت رتبه A میان کل انجمن‌ها و رتبه اول در بین انجمن های تازه تاسیس شد.


وی در اینباره افزود: یکی از اقدامات انجمن، ایجاد پایگاه جامع مالی اسلامی است. تلاش ما بر این بوده که این پایگاهی جامع در حوزه مالی اسلامی باشد و خوشبختانه اطلاعات آن نیز مورد استفاده اساتید، محققان و دانشجویان است.


رییس انجمن مالی اسلامی ایران با اشاره به کتاب‌ها و مقالاتی که به زبان فارسی و انگلیسی در سایت، گفت: نشریات متعدد نیز در این سایت وجود دارد و پژوهشگران برتر نیز در سایت انجمن معرفی شده‌اند. بخش معرفی نهادها و مؤسسات فعال در حوزه مالی اسلامی و موضوعات پیشنهادی برای پایان‌نامه و رساله‌های ارشد و دکتری در سایت انجمن مالی اسلامی موجود است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه توضیح داد: تاکنون ۲۳ نشست به صورت ماهانه با حضور کارشناسان برگزار شده و از سوی دیگر هرساله جایزه مالی اسلامی و همچنین جایزه کتاب برتر را اهدا می‌کنیم. سالانه در این همایش از یک رساله برتر دکتری و یک پایان‌نامه ارشد موفق در حوزه مالی اسلامی تقدیر می‌شود. همچنین مسابقه قرآنی فرابورس با همکارس انجمن مالی اسلامی برگزار و به برندگان در روز همایش جوایزی اهدا می‌شود.


صالح آبادی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجمن،  انتشار دو فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی است. از سوی دیگر نخستین دوره DBA مالی اسلامی را از بهمن‌ماه سال قبل راه‌اندازی کرده‌ایم و افراد حاضر در این دوره‌ها باید دارای کارشناسی ارشد و سه سال سابقه کار در بازار سرمایه باشند. این دوره هم با همکاری انجمن مالی اسلامی، سازمان بورس، دانشگاه امام صادق (ع) و موسسه رِدمانی مالزی برگزار می‌شود.


پرداخت تسهیلات قرض الحسنه


وی اظهار کرد: براساس توافق با بانک قرض‌الحسنه رسالت، مقرر شد این بانک، کسانی که توان حضور در این دوره را ندارند، تامین مالی شوند. حمایت سازمان بورس هم اینگونه است که گواهی تحلیلگری بازار سرمایه را به آنها اعطا می‌کند.


رییس انجمن مالی اسلامی ایران درباره برنامه‌های آینده انجمن مالی اسلامی گفت: همچنان نشست‌های مالی اسلامی را برگزار و دوفصلنامه را منتشر می‌کنیم. همچنین به صورت مشترک کارگاه‌های مالی اسلامی را با همکاری موسسه ردمانی ادامه می‌دهیم. چاپ کتاب‌های حوزه مالی اسلامی نیز از برنامه‌های مهم ماست.


چهارمین همایش انجمن مالی اسلامی


صالح آبادی درباره محورهای این همایش توضیح داد: محور اصلی این همایش توسعه نهادهای مالی اسلامی و نقش آنها در ثبات اقتصادی است و از زیرمجموعه های این محور می توان به امکان‌سنجی طراحی نهادهای مالی جدید، نقش نهادهای مالی اسلامی در حفظ ارزش پول ملی و نقش نهادهای مالی اسلامی در فین تک‌ها و حوزه‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.


 عضو شورای فقهی بانک مرکزی در ادامه گفت: ۴۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۷ مقاله مورد تایید داوران قرار گرفته که برخی از این ۱۷ مقاله در دوفصلنامه تحقیقات مالی اسلامی به چاپ خواهد رسید و تعدادی در کتاب مجموعه مقالات همایش چاپ می‌شود. همچنین با هماهنگی‌های انجام شده، این مقالات در پایگاه isc و سیلویلکا ثبت خواهند شد.


وی در پایان تاکید کرد: چهارمین همایش مالی اسلامی در روز ۱۱ آذرماه در دانشگاه الزهراء (س) برگزار می‌شود و سخنران افتتاحیه،  غلامرضا سلیمانی امیری ماکو، رییس کل بیمه مرکزی، اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی و آیت‌الله تسخیری، عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر