آخرین اطلاعات منتشره نشان می‌دهد:

رشد ارزش بورس در آبان ماه

ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان آبان ماه به بیش از ۶۸۱ هزار میلیارد تومان بالغ شده که نشان از رشد این متغیر دارد.
کد خبر : ۹۴۰۹۵
بورس

به گزارش ایبِنا، ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان آبان ماه به بیش از ۶۸۱ هزار میلیارد تومان بالغ شد. بر اساس این گزارش، از میان ۳۲۵ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم  از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۸۲.۰۲۲ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان با ۴۱۱.۵۲۵ میلیارد ریال و سنگ آهن گل گهر با ۲۸۴.۲۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.


همچنین شرکت های  ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، چادرملو، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، ارتباطات سیار ایران و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به ترتیب با ۲۳۹.۶۴۰ میلیارد ریال، ۲۲۱.۶۴۶ میلیارد ریال، ۱۹۶.۵۸۷میلیارد ریال، ۱۸۷.۹۰۲ میلیارد ریال، ۱۸۳.۰۴۹ میلیارد ریال، ۱۸۲.۵۰۶ میلیارد ریال و ۱۸۱.۹۵۳ میلیارد ریال رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.


از سویی دیگر شرکت های نوش مازندران، ماشین سازی نیرو محرکه، جوشکاب یزد، آلومراد، درخشان تهران، تولیدی گرانیت بهسرام، کشت و صنعت پیاذر، سامان گستر اصفهان، لعابیران و تولیدی لنت ترمز ایران به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.


وضعیت «P/E» بورس


افزون بر این، متوسط نسبت قیمت بر درآمد ناشران بورس تهران «P/E» در پایان آبان ماه به ۱۰.۶۱ مرتبه رسید. لازم به ذکر است بین شرکت هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می شوند، ۹۵ شرکت دارای «P/E» بیش از ۲۰ مرتبه می باشند. همچنین ۹۱ شرکت دارای «P/E» بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۰۴ شرکت دارای «P/E» کوچکتر از ۱۰ می باشند. این درحالی است که ۳۵ شرکت با پیش بینی زیان، «P/E» منفی دارند.


قیمت ۱۱ شرکت زیر ۱۰۰۰ ریال


گفتنی است، قیمت به ازای هر سهم برای ۴۹ شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ ریال است. قیمت هر سهم  ۱۵۰ شرکت  نیز بین  ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال، ۱۱۵ شرکت هم  با قیمتی مابین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال  در تابلوی بورس مشاهده می شود و قیمت سهم ۱۱ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰۰ ریال داد و ستد می شود.


برچسب ها: بورس سهام شرکت ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر