09 آذر 1397 - 10:45
پورابراهیمی:

کاهش قیمت دلار ادامه دارد/ حباب گرانی کالا شکننده است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیش بینی می شود کاهش نرخ دلار استمرار یابد، گفت: روند کاهش قیمت دلار ادامه یابد، مقاومت قیمت کالاها در بازار از بین می رود.
کد خبر : ۹۴۱۰۰
دلار

به گزارش ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره روند کاهش قیمت دلار، اظهار داشت: نرخ ارز در اقتصاد ایران متاثر از متغیر اقتصادی و غیراقتصادی بوده است، متاسفانه در ماه های اخیر عوامل غیراقتصادی نقش موثری در افزایش نرخ کاذب دلار داشته است.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عواملی مانند فضای روانی،فضای ناشی از تحریم ها و سوداگری به افزایش قیمت کاذب دلار منجر شد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام و اتخاذ سیاست های ارزی نادرست بازار ارز را با مسائلی روبرو شد اما بعد از تاکیدات کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر تغییر سیاست های ارزی و همچنین عواملی مانند مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی قوا در زمینه افزایش اختیارات بانک مرکزی، حذف مالیات بر واردات طلا، افزایش اختیارات صرافی های بخش خصوصی و اصلاح سیاست های ارزی بازار ارز با روند کاهشی نرخ روبرو شده است.


سرمایه گذاری در بازار ارز ​ با هدف کسب انتفاع مناسب نیست


پورابراهیمی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز با هدف کسب انتفاع مناسب نیست و پیش بینی می شود کاهش نرخ دلار استمرار یابد، افزود: با وجود اینکه نرخ دلار نسبت به روزهای قبل کاهش یافته اما همچنان قیمت فعلی ارز نیز همچنان واقعی نیست و بر این اساس روند کاهش نرخ باید ادامه یابد.


پورابراهیمی در ادامه گفتگو با خانه ملت گفت: این انتظار وجود دارد با کاهش نرخ ارز، قیمت کالاهای که به واسطه افزایش نرخ ارز گران شده است کاهش یابد هر چند بازار در برابر این موضوع مقاومت می کند.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر روند کاهش قیمت دلار تا دو ماه آینده ادامه یابد و ثبات در بازار ارز ایجاد شود مقاومت قیمت کالاها در بازار از بین می رود بنابراین باید وزارت صنعت،سازمان های حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی و دستگاهی ذی ربط با نظارت موثر زمینه کاهش قیمت کالاها را فراهم کند و اگر اینگونه نشود مجلس به این بحث رسیدگی می کند.


برچسب ها: مجلس دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر