آمار معاملات هفته اول آذر مشخص کرد:

تشدید افت شاخص، ارزش و حجم معاملات در بورس

آمارهای معاملات بورس در هفته گذشته حاکی از افت دسته جمعی شاخص ها، کاهش حجم و ارزش معاملات و عقبگرد بازده سرمایه گذاری ها در این بازار است.
کد خبر : ۹۴۱۲۱
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در پایان معاملات هفته اول آذر ماه، شاخص کل نسبت به هفته قبل با ۷ درصد کاهش مواجه شد. بر اساس این گزارش، جزییات این داد و ستدها مشخص کرد که در پایان معاملات هفته منتهی به ۷ آذر ماه ۹۷، شاخص کل با ۱۱.۹۴۱ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۶۳.۷۷۲ واحد رسیده است.


بازار اول و دوم


افزون بر این، شاخص بازار اول با ۹۵۶۸ واحد کاهش به ۱۲۰.۳۹۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۰.۰۵۳ واحد کاهش به ۳۲۷.۵۰۳ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول با ۷ درصد و شاخص بازار دوم  با ۶ درصد کاهش نسبت به هفته قبل رو به رو شدند که نشان می دهد روند روزهای منفی در تالار شیشه ای تقویت شده است.


ارزش کل معاملات


از سویی دیگر سایر متغییرهای معاملاتی نیز در هفته اول آذر ماه با افت همراه شده اند به طوری که در ۴ روز کاری  هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۴.۲۷۵ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳۸ درصد کاهش را به ثبت رسانده است. این گزارش می افزاید: تعداد ۵.۹۵۶ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش ۸۱۱ هزار دفعه در هفته اول آذر ماه مورد معامله قرار گرفته که کاهش ۴۱ درصدی را نشان می دهد.


صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


در همین حال و در یک آمار معاملاتی دیگر،  تعداد ۶۰ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۲۵ میلیارد ریال در هفته مورد اشاره مورد معامله  قرار گرفت که کاهش ۵۱ درصد نسبت به هفته گذشته را شکل داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر