افت شاخص دامنه دارتر شد:

عقبگرد بورس به کانال ۱۵۹ هزار واحد

معاملات تالار شیشه ای روز جاری با کاهش ۳۹۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به ۱۵۹ هزار و ۸۵۳ واحد به پایان رسید تا این نماگر با این عقبگرد به شهریور ماه سال جاری برگردد.
کد خبر : ۹۴۱۴۵
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با ریزش های سنگین مواجه شدند.


ریزش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با افت دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۳۹۱۸) واحد سقوط معادل (۲.۳۹) درصد به ۱۵۹ هزار ۸۵۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۱۴۱) واحد ریزش معادل (۲.۳۹) درصد به ۴۶ هزار ۵۵۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۶۱۴) واحد کاهش معادل (۲.۲۶) درصد به ۲۶ هزار و ۶۲۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۴۳۳) واحد افت، معادل (۲.۲۶) درصد به ۱۸ هزار و ۷۶۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۷۱۸) واحد کاهش، معادل (۲.۷۰) درصد به ۱۷۰ هزار و ۲۴۴ واحد، شاخص بازار اول با (۳۱۵۲) واحد افت معادل (۲.۶۲) درصد به ۱۱۷ هزار و ۲۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۶۵۱۷) واحد ریزش معادل (۱.۹۹) درصد، به ۳۲۰ هزار و ۹۸۵ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر جزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ شرکت «فولاد مبارکه اصفهان با (۳۳۴) واحد، توسعه و معادن فلزات با (۱۹۵) واحد، تاپیکو با (۱۸۴) واحد، گل گهر با (۱۶۵) واحد، پتروشیمی پارس با (۱۶۴) واحد، پتروشیمی خلیج فارس با (۱۵۸) واحد و پالایش نفت اصفهان با (۱۴۷) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


کاهش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با کاهش گسترده مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « خودرو با (۷۴۴) واحد رشد معادل (۳.۷۹) درصد به ۱۸ هزار و ۸۶۷ واحد، محصولات فلزی با (۱۰۸۹) واحد افت معادل (۳.۹۴) درصد به ۲۶ هزار و ۵۵۹ واحد، لاستیک با (۱۰۷۳) واحد کاهش معادل (۴.۰۳) درصد به ۲۵ هزار و ۵۸۱ واحد، زراعت با (۶۲۵) واحد افت معادل (۴.۵۱) درصد به ۱۳ هزار و ۲۴۴ واحد، سایر معادن با (۸۴۸) واحد کاهش، معادل (۴.۸۲) درصد به ۱۶ هزار و ۷۶۴ واحد، ذغال سنگ با (۱۶۸) واحد افت معادل (۴.۸۸) درصد به ۳ هزار و ۲۸۹ واحد، فنی مهندسی با (۵۲) واحد کاهش معادل (۴.۸۹) درصد به یک هزار و ۱۵ واحد» رسید.


بیشترین کاهش و افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «خنصیر، پدرخش، نمرینو، سیدکو، شپارس، غبشهر و فخاس»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خزامیا، ختراک، وبصادر، وتوکا، زپارس، خوساز و کپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


افزون بر این، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «توسعه معدنی و صنعتی صبانور، فراوری مواد معدنی ایران، سیمان سپاهان، گروه صنایع کاغذ پارس، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی زر» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، کارتن ایران، نفت سپاهان، سیمان سپاهان، نیرو محرکه، رینگ‌سازی مشهد» بازگشایی شدند.


به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۲۷ هزار و ۱۳۰ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۴۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۴ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر