11 آذر 1397 - 09:07
رییس انجمن مالی اسلامی:

ترویج مباحث مالی اسلامی تقویت می شود

رییس انجمن مالی اسلامی اعلام کرد : انجمن در حوزه پژوهش، آموزش و ترویج مباحث مالی اسلامی توانسته به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.
کد خبر : ۹۴۱۶۲
صالح آبادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی صالح آبادی صبح امروز ( یکشنبه ۱۱ آذر ۹۷) در چهارمین همایش انجمن مالی اسلامی ایران که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، اظهار داشت: پس از برگزاری سه دوره موفق همایش مالی اسلامی امروز چهارمین دوره این همایش با موضوع توسعه نهادهای مالی اسلامی برگزار شد.


وی با تشکر از حامیان برگزاری همایش، افزود: این همایش با فراخوانی که داشت، از میان ۴۶ مقاله دریافت شده ۱۷ مقاله پذیرفته شد. بخشی از این مقالات در فصلنامه مالی اسلامی و بخشی نیز در کتاب مالی اسلامی چاپ و منتشر خواهد شد.


رییس انجمن مالی اسلامی ایران ادامه داد: ما از دومین همایش جایزه ای به یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی که نقش موثری در توسعه مباحث مالی و اسلامی دارند اهدا شد که امسال سومین دوره جایزه برتر اهدا خواهد شد.


صالح آبادی درباره اهم عملکرد انجمن، گفت: انجمن مالی اسلامی در چهارمین سال فعالیت است و طبق ارزیابی سال ۹۶، انجمن رتبه ممتاز را بین انجمن های فعال در کشور از وزارت علوم کسب کرد. انجمن به مرجع و پایگاهی برای مباحث مالی اسلامی تبدیل شده و جز معدود انجمن هایی است که از استقبال خوبی برخوردار است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات، افزود: تاکنون ۲۶ نشست تخصصی در مباحث‌ روز حوزه مالی اسلامی برگزار شده و ادامه خواهد داشت. صالح آبادی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجمن،  انتشار دو فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی است. از سوی دیگر نخستین دوره DBA مالی اسلامی را از بهمن‌ماه سال قبل راه‌اندازی کرده‌ایم و افراد حاضر در این دوره‌ها باید دارای کارشناسی ارشد و سه سال سابقه کار در بازار سرمایه باشند. این دوره هم با همکاری انجمن مالی اسلامی، سازمان بورس، دانشگاه امام صادق (ع) و موسسه رِدمانی مالزی برگزار می‌شود.


وی با اشاره به فصلنامه مالی اسلامی انجمن، گفت: به دنبال توسعه روابط بین المللی انجمن بوده و موفق شدیم اولین همایش بین المللی را در در سال جاری در جزیره کیش، هم زمان با همایش بورس، بانک و بیمه با حضور مهمانان از سایر کشور ها برگزار کنیم. رییس انجمن مالی اسلامی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه انجمن در حوزه پژوهش، آموزش و ترویج مباحث مالی اسلامی توانسته به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر