واگذاری ۲۲ میلیارد ریال سهم دولت در ۸ ماه

۲۲ هزار میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق بورس، مذاکره و مزایده واگذار شد.
کد خبر : ۹۴۱۷۲
خصوصی سازی

به گزارش ایبِنا، از ابتدای امسال تا پایان آبان در مدت ۸ ماه، ۲۲ هزار و ۱۹۳میلیارد ریال سهم و اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که در این میان ۶۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار، ۲۱هزار و ۸۱۶میلیارد ریال از طریق مزایده، ۱۹۸ میلیارد ریال از طریق مذاکره و همچنین ۱۱۸ میلیاد ریال از طریق فرابورس ایران فروخته شده است.


این در حالی است که از این میزان واگذاری، ۲۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال به‌صورت بلوکی، ۱۷۸ میلیارد ریال تدریجی و ۱۵ میلیارد ریال به‌صورت ترجیحی بوده است. همچنین از ۲۲ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی در این مدت ۲۰ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال مربوط به شرکت‌های گروه یک واگذاری‌ها و یک هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال واگذاری مربوط به شرکت های گروه دو واگذاری‌ها بوده است.


این گزارش می افزاید: این در حالی است که بر اساس فهرست منتشر شده بنگاه‌های دولتی قابل واگذاری، قرار است در سال جاری ۶۳۱ بنگاه دولتی تعیین تکلیف و واگذار شوند که با توجه به روند واگذاری ها به نظر می رسد واگذاری سهام دولتی در سال ۹۸ هم ادامه پیدا کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر