ترامپ: چین تعرفه خودروهای وارداتی آمریکایی را کاهش می‌دهد

رییس جمهور آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت: چین توافق کرده تا تعرفه خودروهای وارداتی آمریکایی را کاهش دهد.
کد خبر : ۹۴۲۱۳
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در پیام توئیتری اعلام کرد که چین توافق کرده تا تعرفه خودروهای وارداتی آمریکایی را کاهش دهد.


ترامپ نوشت: چین توافق کرده تا تعرفه ها بر روی خودروهای وارداتی آمریکایی به چین را کاهش و بردارد. در حال حاضر تعرفه واردات خودروهای آمریکایی به چین ۴۰ درصد است.


این اعلام کاهش تعرفه از سوی ترامپ به دنبال پیشرفت های فعلی در روابط تجاری میان دو کشور به میان آمده است. پیش از این روسای جمهور چین و آمریکا در روز شنبه توافق کرده بودند که تا یکم ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی اقدامات تعرفه ای مقابله به مثل علیه یکدیگر وضع نکنند تا مذاکرات تجاری به روند خود ادامه دهد.


کاخ سفید هم در اطلاعیه ای اعلام کرد که چین و ایالات متحده توافق کردند تا برسر یکسری از موضوعات تجاری ظرف مدت ۹۰ روز به توافق برسند؛ ضمن اینکه چین توافق کرد تا محصولات کشاورزی آمریکایی را در سطح قابل توجهی خریداری کند.


بر پایه این گزارش، پکن و واشنگتن از ماه مارس سال جاری میلادی به دنبال افزایش تعرفه بر روی کالاهای وارداتی چینی از سوی دولت ترامپ وارد جنگ تجاری شده اند و هر دو کشور تعرفه های اضافی در پاسخ به اقدامات متقابل بر روی یکدیگر وضع کرده اند.


برچسب ها: چین آمریکا تعرفه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها