بانک های مرکزی آسیا سال آرامی خواهند داشت/کاهش دلار در راه است

بانک مورگان استنلی آمریکا اعلام کرد که در سال آینده میلادی بانک های آسیایی با تنش کمتری روبرو خواهند شد ؛ ضمن اینکه ارزش دلار ضعیفتر خواهد بود.
کد خبر : ۹۴۲۱۶
ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «دیی تان» کارشنان اقتصادی آسیا در بانک مورگان استنلی، گفت: بیشتر بانک های مرکزی آسیا در سال آینده میلادی با اقدامات هیجانی کمتری روبرو خواهند شد که این موضوع برای‌ آنها خوب خواهد بود.


از آنجایی که فدرال رزرو آمریکا به دنبال پایان دادن به چرخه سیاست افزایشی نرخ بهره است، این امر باعث می شود حتی آن دسته از سیاست گذارانی که مسیر سفت و سخت فدرال را دنبال نمی کنند، سیاست پولی خود را ثابت نگه دارند.


برای بیشتر بانک های مرکزی در آسیا، چرخه افزایش بهره تحمیلی دیده نمی شود، مگر در فیلیپین چنین چیزی اعمال شود. انتظار می رود که بانک های مرکزی نیازی به حفظ سیاست خود بر اساس آنچه فدرال رزرو انجام یا انجام نمی دهد، ندارند. در خارج از هند و اندونزی چرخه افزایش بهره بسیار ناچیز یا حتی وجود دارد.


همچنین کارشناسان اقتصادی بانک مورگان استنلی بر این باور هستند که سال آینده ارزش دلار ضعیفتر خواهد بود و ارزش اوراق قرضه ۱۰ ساله هم به ۲.۷۵ درصد کاهش پیدا می کند که این موضوعات منجر به ایجاد تنش کمتر در بازارهای نوظهور می شود که در سال جاری میلادی نگران خروج سرمایه و نوسان ارزهای خود بودند.


وضعیت حساب های جاری بطرز قابل توجهی در وضعیت خوبی به سر می برد و ریسک های تورمی مطلوب برای بیشتر مناطق آسیا باعث می شود تا بانک های مرکزی این قاره در وضعیت راحتی به سر برند.


بر پایه این گزارش، برای کشورهای آسیایی اگر سیاست گذاران بر این باور هستند که ریسک های ثبات مالی همچنان وجود دارد، در پیش گرفتن «سیاست سفت و سخت احتیاطی کلان» می تواند راه بهتری در مقایسه با بالا بردن نرخ بهره برای پرداختن به ریسک های ثبات مالی باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر