ارزیابی معاملات یکماه اخیر با جدول و نمودار :

پربازده و کم بازده‌ترین شرکت‌های بورس

بر اساس اطلاعات و آمارهای منتشره از سوی بورس تهران، پربازده و کم بازده ترین شرکت های ۳۰ روز اخیر مشخص شدند.
کد خبر : ۹۴۲۳۰
طرح

به گزارش ایبِنا، آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد که در ۳۰ روز منتهی به ۷ آذر ماه ۹۷، «زراعت و خدمات وابسته» با بازدهی ۳۹.۱ درصد پر بازده ترین صنایع بورسی و در مدت مشابه صنعت «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای » با افت با (۲۲.۱) درصدی بیشترین افت صنایع قرار گرفته است.


بر اساس این گزارش آمارهای داد و ستد سهام در صنایع این مدت نشان می دهد که صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای بیشترین ارزش معاملات را با ۱۲.۷ درصد و صنعت بانک ها و موسسات اعتباری بیشترین حجم معاملات را با ۲۳.۲ درصد در هفته منتهی به ۷ آذر ماه ۹۷  به خود اختصاص داده اند.


افت ۶.۸ درصدی TEDPIX


گزارش هفتگی بررسی بازارها نشان می دهد که در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، در محاسبه بازدهی ها نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس نزدک «NASDAQ» با رشد ۴.۶ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس تهران «TEDPIX» با افت ۶.۸ درصدی کمترین بازدهی را به ثبت رسانده است.


کاهش حجم و ارزش معاملات


این گزارش می افزاید: تعداد روزهای کاری هفته اول آذر ماه ۴ روز بود که حجم معاملات به ۵.۸۸۹ میلیون سهم و ارزش به ۱۷.۹۱۶ میلیارد ریال رسید که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۳۸ درصد و ۴۱ درصد کاهش داشته است.


افزون بر این، ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته اول آذر ماه به عدد ۶.۲۲۷.۲۹۳ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۶.۸ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.


همچنین از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به ۷ آذر ماه ۹۷، شاخص کل  با  ۷۰.۱ درصد افزایش به رقم ۱۶۳.۷۷۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با ۵۷.۷ درصد افزایش به ۲۷.۲۳۷ واحد رسید.


نمودار و جدول های آماری پارامترهای معاملاتی













ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر