سقف قیمت‌ها در بورس کالا برداشته شد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سقف قیمت ها در بورس کالا برداشته شد.
کد خبر : ۹۴۲۵۷
شاپور محمدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار شامگاه دوشنبه و در هفتاد و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با دستور بررسی پیشنهادات اتاق بازرگانی ایران جهت رقابت پذیر کردن زنجیره ارزش صنایع پالایشی و پتروشیمی، گفت:  اگر به سودآوری شرکت ها فکر کنیم، بیست سال آینده خوب خواهد بود و در غیر این صورت، سیاست های پولی و مالی بر سودآوری اثرگذار نخواهند بود.


وی تاکید کرد: بورس کالا نه قیمت‌گذار و نه خریدار کالا بوده است و رفتارهای آن نیز  تاثیرگذار در قیمت ها نبوده است.


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: بورس کالا یک ابزار است و فقط دو تفاوت شفافیت و رقابت با پس کوچه ها و دفاتر تاریک و بسته دارد. خریداران از مالیات و ارزش افزوده تخفیف می گیرند ولی همه معاملات شفاف است.


محمدی با بیان اینکه برای برداشته شدن سقف قیمت ها در بورس کالا با معاون اول رییس جمهور، معاون وزیر صنعت و ... مذاکره کردیم و نامه نوشتیم، افزود: معاون اول رییس جمهور واقعا کمک کرد تا سقف های قیمتی برداشته شود و امروز سقف قیمتی نداریم.


وی از آمادگی کامل بازار سرمایه برای همکاری با بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: ابزارها از جمله بورس کالا را نباید داوری کرد و دوستان در وزارت صنعت و معدن در حال اصلاح سامانه بهین یاب هستند.


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بازار سرمایه می گوید هرآنچه بخش خصوصی و وزارت صنعت توافق کنند، مورد قبول ماست.


وی تصریح کرد : با حمایت از صنایع بالادستی موافقیم اما همیشه معافیت مالیاتی اگرچه همه جا توصیه نمی شود اما در این بخش اشکالی ندارد و این معافیت مالی بهتر است اجرایی شود زیرا انحراف قیمتی ایجاد نمی کند.نکته دیگر این که ما حمایت از صنایع پایین دستی را قبول داریم اما اینکه معافیت مالیاتی بخش تولید را قطع کنیم درست نیست ما الان داریم کسی که خلق ارزش می کند را به جای تشویق تنبیه می کنیم .
محمدی تصریح کرد: ما با قیمت گذاری در بورس کالا مخالفیم اما با ساز و کاری که به کسی لطمه نزند موافقیم.


برچسب ها: بورس بورس کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر