16 آذر 1397 - 15:55
همتی تاکید کرد:

توجه به تولید و عوامل رشد اقتصادی در اولویت سیاست‌گذاری‌ها

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی بر لزوم توجه به تولید و رشد اقتصادی با توجه ثبات نسبی‌فعلی بازار ارز تاکید واز شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی‌که نفت ایران را می‌خرند خبر داد
کد خبر : ۹۴۳۶۳
همتی

به گزارش ایبِنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک‌مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی درباره لزوم‌توجه به تولید و رشد اقتصدی، نوشت: با توجه به ثبات نسبی در بازار ارز، در کنار برنامه های بانک مرکزی برای تقویت تدریجی ارزش پول ملی، اکنون توجه جدی به تولید و رشد اقتصادی باید جزو اولویت های اصلی سیاست های اقتصادی کشور باشد. در شرایط فعلی، تمرکز جدی بانک ها به نحوه تأمین سرمایه درگردش تولید بسیار کلیدی است. توجه داشته باشیم ضرورت اصلاح نظام بانکی که امری فوری است، ما را در مسیر تضعیف بانک‌ها که ۹۰ درصد تأمین مالی را بردوش دارند، قرارندهد، بلکه سیاست پولی بطور هدفمند در راستای تقویت این کارکرد تغییر یابد. 


با خبرهای دریافتی از شروع تدریجی بازشدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را در این برهه برداشت می‌کنند و نیز عزم جدی صادرکنندگان در وارد کردن ارز صادراتی خود به چرخه اقتصاد نیازهای وارداتی تولید به سرعت، تخصیص وتأمین خواهد شد. 


فقط این نکته را فراموش نکنیم که در سخت ترین شرایط تحریمی ویک جنگ تمام عیاراقتصادی قرار داریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر