عرضه اولیه سهام یک شرکت حوزه کشاورزی در فرابورس

آخرین وضعیت مالی و عملکرد یک شرکت حوزه صنعت کشاورزی قبل از عرضه اولیه در فرابورس تشریح شد.
کد خبر : ۹۴۳۹۱
فرابورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در چهل ‌و ششمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در فرابورس، جزییات واگذاری و عملکرد شرکت «کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت» بر مبنای صورت های مالی حسابرسی شده و برنامه های این شرکت برای حضور فعال در بازار سهام اعلام شد.


مدیر مالی شرکت در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره میزان دریافت تسهیلات مالی شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از سیستم بانکی گفت: شرکت به میزان ۴.۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد از سیستم بانکی دریافت کرده که قصد دارد تا پایان سال آن را تسویه کند.


اجرای حاکمیت شرکتی


وی درباره کیفیت اجرای حاکمیت شرکتی در این شرکت نیز گفت : حاکمیت شرکتی در شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت به صورت شفاف اجرا می شود. از سویی دیگر در این نشست خبری در خصوص وضعیت صورت های مالی این شرکت اعلام شد : سرمایه شرکت از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده افزایش پیدا کرده است.


قیمت گذاری سهام برای عرضه


علی مرادی در ادامه نشست خبری اظهار داشت: ارزش گذاری سهام شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت بین ۳۰۴۹ تا ۳۰۵۴ ریال صورت گرفته که در روز عرضه با کشف قیمت، ارزش روز سهام آن تعیین می شود.


حاشیه سود خالص


وی افزود: حاشیه سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته  به میزان ۲۰ درصد رشد را تجربه کرده است و بر اساس فروش در ادامه سال انتظار می رود که سود شرکت در مسیر صعودی قرار داشته باشد.


سهم فروش در میان رقبا


مدیر شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان که بزودی سهام این شرکت بزودی برای اولین بار در فرابورس عرضه می شود درباره سهم بازار این شرکت در بین سایر رقبا گفت : فروش شیر شرکت در کل کشور به میزان هفده صدم درصد و در شهر اصفهان ۱.۵ درصد است در کنار آن میزان سهم فروش دام در کشور نیز هفده صدم درصد است.


وضعیت صورت های مالی


علی مرادی در ادامه افزود: جمع دارایی های شرکت ۹.۹۳۷ میلیارد ریال در صورت های مالی درج شده که ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است. همچنین ارزش دارایی های شرکت ۷۰ میلیارد تومان، بدهی های جاری ۱۶ میلیارد تومان، حقوق صاحبان سهام ۳۱.۸۸۴ میلیارد تومان در گزارش های مالی شرکت درج شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر