افزایش اندک شاخص بورس

شاخص بورس در پایان معاملات امروز با رشد اندک ۲۲۳ واحدی به ۱۶۷ هزار و ۸۳ واحد رسید.
کد خبر : ۹۴۴۰۴
بورس تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بورس، در پایان معاملات روز جاری به ۱۶۷ هزار و ۸۳ واحد، شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۲۹۴ واحدی عدد ۲۷هزار و ۷۳۶ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۲۴۱ واحدی به ۱۷۹ هزار و ۲۴۶ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۸  واحدی به ۱۲۳ هزار و ۳۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۱۲۷۷ واحدی به ۳۳۱  هزار و ۶۹۶ واحد رسید.


تاثیر نمادها در شاخص


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه مپنا با ۱۳۷  واحد، سایپا با ۶۴ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۶۱ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۱۱۲ واحد، بانک ملت با ۹۳ واحد و سرمایه گذاری غدیر با ۷۹  واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در شاخص از خود بر جای گذاشتند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند ارومیه، هتل‌ بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان، حق تقدم خرید سهام آ. س. پ، نیروسرمایه،   حق تقدم مهندسی نصیرماشین، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، فنرسازی خاور، توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آرین توسکا، گسترش صنایع انرژی آذراب، توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آرین توسکا، کشتیرانی دریای خزر، تراکتورسازی ایران، هلدینگ داروپخش، سرمایه‌گذاری دارویی تامین، گروه دارویی البرز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت نفت، تراکتورسازی ایران، داروسازی کوثر، رینگ‌سازی مشهد، مواد اولیه داروپخش، واسپاری ملت، سیمان باقران، داروسازی امین متوقف شدند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فنی مهندسی با ۵۱ واحد صعود معادل ۴.۹۰ درصد به یک هزار و ۹۹ واحد، خودرو با ۹۱۲ واحد افزایش معادل ۴.۴۸ درصد به ۲۱ هزار و ۲۴۹ واحد، سایر مالی با ۱۰۵ واحد صعود معادل ۴.۰۹ درصد به ۲ هزار و ۶۹۸ واحد، لاستیک با ۱۰۸۳ واحد ریزش معادل ۳.۹۳ درصد به ۲۸ هزار و ۶۴۵ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۰ واحد کاهش، معادل ۳.۸۱ درصد به ۲۴۷ واحد، محصولات کاغذ با ۵۱۱  واحد افت معادل ۳.۴۷ درصد به ۱۵ هزار و ۲۳۳ واحد، زارعت با (۳۷۸)  واحد کاهش معادل (۲.۷۶) درصد به ۱۳ هزار و ۳۲۸ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «وصنعت، خودرو، فلامی، ختور، غگل، خاذین و لبوتان» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کسرام، سهگمت، وتوس، خموتور، زپارس، وسینا و دانا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


امروز همچنین آگهی عرضه سهام ۷۰.۵۶ درصد از سهام کنترلی شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد برای عرضه در روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه در بازار دوم فرابورس منتشر شد و در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد ۲۲ میلیون سهم بیمه ملت به ارزش ۵.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۲۰ هزار و ۳۲۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۳۴ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان رسید.


برچسب ها: بورس سهام رشد شاخص
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر