19 آذر 1397 - 10:58
رییس شورای شهر تهران :

مبارزه با فساد از مسیر هوشمند سازی بسترها میسر می شود

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد : بهترین روش شفافیت انتشار جزییات و آمارها است که در همین راستا سامانه شفافیت ایجاد شد؛ برای مبارزه با فساد به خصوص فسادهای اقتصادی باید به سوی هوشمند سازی حرکت کرد.
کد خبر : ۹۴۴۷۸
محسن هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محسن هاشمی رفسنجانی، در همایش شهر هوشمند گفت: بهترین روش شفافیت انتشار جزییات و آمارها است که در همین راستا سامانه شفافیت ایجاد شد؛ برای مبارزه با فساد به خصوص فسادهای اقتصادی باید به سوی هوشمند سازی حرکت کرد تا در نهایت در شهر شاهد رونق، پیشرفت و ایجاد درآمدهای پایدار شهری باشیم.


محسن هاشمی با اشاره به عدم پرداخت عوارض های شهری توسط برخی دستگاه‌ها گفت: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشت بحث درآمدزایی شهرداری با توجه به استفاده سازمان‌ها و شرکت‌ها از خدمات شهری است؛ شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت کیلومترها فیبر نوری با مجوز وزارت ارتباطات اقدام به فیبر کشی می‌کنند بدون آنکه ریالی پول به شهرداری بدهند یا همین مسئله برای برخی بانک‌ها وجود دارد و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد تا هزینه‌هایی به شهرداری برای رونق شهری پرداخت شود.


وی افزود: هم اکنون سامانه‌های زیادی در شهرداری تهران برای مدیریت شهری ایجاد شده است اما عمده آن‌ها کاربران مصرف کننده کمتری دارند که باید ترویج آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد تا اقتصادی شوند.


وی با اشاره به کسب و کارهای اینترنتی مطرح و ارائه خدمات آن‌ها در سطح شهرها گفت: بسیاری از کسب وکارها از جمله اسنپ، دیجی کالا و تپ سی در شهر فعالیت دارند و خدمات آن‌ها برای مردم مطلوب است و استفاده کنندگان راضی هستند؛ بر همین اساس باید به صورت عقلانی کسب و کارهای اینترنتی مورد قانون گذاری قرار بگیرند و به مدل کاری و کسب و کار آن‌ها خدشه‌ای وارد نشود اما اگر قرار باشد عوارضی پرداخت کنند باید برای درآمدهای شهرداری عوارض دریافت شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر