19 آذر 1397 - 10:48

جایگاه دولت و بخش خصوصی باید بازتعریف شود

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت : جایگاه دولت و بخش خصوصی باید بازتعریف شود.
کد خبر : ۹۴۴۷۹
محمدرضا مودودی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدرضا مودودی صبح امروز (دوشنبه) و در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: ما در تنگنای جنگ اقتصادی قرار داریم و نیاز است تا جایگاه دولت و بخش خصوصی را بازتعریف کنیم.


وی افزود: امروز آمریکا به طور مستقیم وارد جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران شده است و نمونه مدرنی از جنگ را شاهد هستیم که بدون شلیک حتی یک گلوله به دیگر کشورها حمله کند.


مودودی خاطرنشان کرد: اروپا نتوانسته نقش موثر خود را با وجود تاکیدی که در زمان مذاکرات برجام داشتند، ایفا کنند. اروپا انتظارات ایران را برآورده نکرده است و ما باید روی پای خود بایستیم.


وی با بیان اینکه تحریم بدنبال کاهش درآمد ارزی و بالا بردن مصارف ارزی است، افزود: ماموریت هایی که در بخشنامه های ارزی هم آمده برای کاهش هزینه های ارزی و افزایش درآمدها است.


سرپرست سازمان توسعه تجارت تاکید کرد همه قبول دارند که ارز ٤٢٠٠ تومانی نباید خرج همسایگان شود. وی افزود: مراقب باشیم در این جنگ اقتصادی هدف فقط مبادله کالا و پول نیست بلکه بدنبال نابودی نرم افزارهای صادراتی شما است.


مودودی تصریح کرد کشور نیاز به بازتعریف جایگاه خود در صادرات دارد زیرا آمار نشان می دهد که تنها ٧٠ قلم کالای کشور بیش از ٥٠ میلیون دلار صادرات دارند.


وی با تاکید بر ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی گفت: تنها بیش از ٣٠٠ قلم کالای تولیدی در کشور بیش از ١٠ میلیون دلار صادرات در سال دارند.


معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد که بدنبال ایجاد شرکت های چند میلیون دلاری صادراتی هستیم و باید به سمت کالاهای رقابت پذیر در بازارهای صادراتی برویم.


برچسب ها: بخش خصوصی دولت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر