19 آذر 1397 - 11:02

عسگراولادی خواستار تشکیل وزارت صادرات شد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خواستار تشکیل وزارت صادرات شد.
کد خبر : ۹۴۴۸۰
اسدالله عسگراولادی

به گزارش ایبِنا،  اسدالله عسگراولادی صبح امروز (دوشنبه) و در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران، اظهار داشت: ٦٥ سال است که در کار صادرات فعال هستم؛ اگر ارز حاصل از صادرات خود را به کشور برنگردانده بودم، نمی توانستم در ایران ادامه فعالیت دهم.  


وی با اشاره به بخشنامه های مختلف در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: این بخشنامه ها باعث سردرگمی صادرکنندگان شده است. در طول سال ٢٥٠ میلیون دلار پسته و ٢٠٠ میلیون دلار خرما صادر می شود و نباید گفت که تنوع کالاهای صادراتی نداریم.  


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه تاکید کرد: به ما می گویند ارز حاصل از صادرات را باید برگردانیم ولی مشتریان ما سامانه نیما را نمی شناسند.  اگر مشتریان به بانک ها پول را بفرستند، اوفک آنها را تحریم می کند.  


عسگراولادی با بیان اینکه نرخ ارز از قیمت فعلی هم پایین تر هم خواهد آمد، اظهار داشت: بیشتر صادرکنندگان کالاهای صادراتی خود را با ارز ١٦ تا ١٧ هزار تومانی خریداری کرده اند.  


وی خواستار تجدیدنظر در ساختار سازمان توسعه تجارت شد و گفت: به جای تفکیک وزارت صمت، وزارت صادرات باید شکل بگیرد. صادرات غیرنفتی را باید همپای صادرات نفتی بالا ببریم تا دچار کسری نشویم. 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها