20 آذر 1397 - 11:47

روحانی؛ آرامش مردم بعد از ۱۳ آبان بیشتر شد

رییس جمهور با بیان اینکه سران قوا در جلسه امروز خود عمدتا درباره مسایل اقتصادی و سیاسی کشور و منطقه‌ تبادل نظر و گفتگو کردند اظهارداشت: در بخش اقتصاد در هفته‌های گذشته چارچوبی را تنظیم کرده بودیم.
کد خبر : ۹۴۵۳۶
روحانی

به گزارش ابیِنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که روز سه شنبه و در پایان نشست مشترک سران سه قوه سخن می گفت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری رهنمودی را دادند بر مبنای این رهنمود جدید، امروز جلسه‌ای داشتیم که این سیاست را چگونه اجرایی و عملیاتی کنیم. البته جلسات دیگری هم ظرف این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکاتی را که مورد نظر مقام معظم رهبری است، نهایی خواهیم کرد.


روحانی افزود: در همین چارچوب ممکن است در مواردی هم برای بودجه سال آینده اصلاحاتی لازم باشد  و بودجه انشاء الله آماده شده و بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد. رییس جمهوری خطاب به ملت عزیز و بزرگ ایران تاکید کرد: بعد از ۱۳ آبان آمریکایی‌ها بسیار در انتظار این بودند که شاهد یک بهم ریختگی در زمینه اقتصاد کشور باشند اما مردم بزرگوار و همه فعالان اقتصادی به گونه‌ای عمل کردند که خوشبختانه همه چیز به عکس شد.


روحانی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند بعد از ۱۳ آبان تورم، مشکلات اقتصادی، مسایل بازار، ارز و همه چیز را به نحو دیگری ببینند و خوشبختانه بانک مرکزی، بخش‌های دیگر اقتصادی و  مردم عزیز و بزرگوار به گونه‌ای عمل کردند که کاملاً برای همه دنیا و برای داخل کشور ما محسوس است که آرامش مردم بعد از ۱۳ آبان مقداری بیشتر شده و همه تلاش‌ها این است که این آرامش را ادامه دهیم و بتوانیم از مشکلات روی دوش مردم بکاهیم.


رییس جمهوری با قدردانی از تلاش های صادرکنندگان برای پیشرفت خوب در سال جاری نسبت به سال گذشته و افزایش بیش از ۱۳ درصدی در صادرات کشور، گفت: با چارچوبی که تعیین شده تا چگونه ارز صادرات غیرنفتی به داخل بازار و کشور برگردد، راه‌حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی ما پیش‌بینی شده است و انشاء الله این راه مطمئن را ادامه می‌دهیم. روحانی گفت: بخشی از جلسه امروز در مذاکره با وزیر نفت و شرایط فروش نفت انجام شد و بحمدالله شرایط مناسب و خوبی داریم.


برچسب ها: اقتصاد سران قوا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر