20 آذر 1397 - 12:28

تهران میزبان اکسپو معماری می شود

نمایشگاه «اکسپو معماری تهران» با دعوت از معماران صاحب سبک دنیا در آینده ای نزدیک در تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۹۴۵۳۹
معماری

به گزارش ایبِنا، مهدی علم بیگی دبیر اجرایی پنجمین همایش بناهای فاخر و پایدار که توسط مرکز مدیریت طراحی پایدار برگزار شد، از برگزاری نمایشگاه اسکپو معماری تهران در آینده ای نزدیک خبر داد.


این همایش با رویکرد جدید در تمایز معماری فاخر و تعریف شاخص از جامعه واقعی معماری در سالن اجلاس سران برگزار شد. مهدی علم بیگی دبیر اجرایی این همایش از برنامه نمایشگاه «اکسپو معماری تهران» و دعوت از معماران صاحب سبک دنیا در آینده ای نزدیک رونمایی کرد و دغدغه ها، چالش ها و کمبودهای آموزش معماری را نیز برشمرد.


در ادامه این همایش پنل تخصصی «الگو پذیری در معماری» با عنوان اصالت ایده یا جریان باز اندیشه بین اساتید و پژوهشگران معماری از جمله مهرداد جاویدی نژاد، بهزاداتابکی، بهروز منصوری، علیرضا امتیاز و شاهین حیدری برگزار شد و هریک از این اساتید دیدگاه فلسفی، اجتماعی و تجربی خود را در حوزه معماری تشریح کردند.


در پایان این پنل، مهرداد زواره محمدی از قوانین مدون و مصوب کپی رایت در ایران و جهان و راهکارهای مقابله با آن پرداخت. برگزاری نمایشگاه تخصصی محصولات ساختمانی از دیگر برنامه های جانبی این همایش بود.


در این همایش، دومین دوره تجلیل از چهره‌های ماندگار هنر و معماری کشور برگزار و از دکتر مهدی حجت، دکتر سیاوش تیموری و استاد اصغر ساعد سمیعی به دلیل سال ها تدریس، بسط و تدوین ضوابط معماری فاخر به عنوان چهره‌های ماندگار رشته معماری کشور در سال 97 با حضور زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و دکتر شاهین حیدری رئیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تجلیل شد.


پنجمین همایش معماری فاخر و پایدار با ارائه اهداف و بیانیه مرکز طراحی پایدار در اتحاد و انسجام جامعه معماری و ارائه برنامه های آتی رسانه معماری TV به عنوان نقطه شروع جریان ارزش گذاری جامعه مهندسان معماری کشور خاتمه یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر