20 آذر 1397 - 12:42

۶۷۹۳ هزار میلیارد ریال طرح منتظر مجوز سرمایه‌گذاری

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ۶۷۹۳ هزار میلیارد ریال طرح در منطقه ویژه خلیج فارس در مرحله صدور مجوز سرمایه گذاری داخلی است.
کد خبر : ۹۴۵۴۲
مرتضی بانک

به گزارش ایبِنا، ‌ مرتضی بانک با اعلام اینکه تا سال ١۴٠۴ هشت هزار شغل مستقیم در منطقه ویژه خلیج فارس ایجاد می شود، گفت: این در حالی است که در حال حاضر بالغ بر ١٢٠٠٠ نفر در این منطقه و در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی مشغول فعالیت هستند.


مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم افتتاحیه «فاز نخست پروژه آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی» در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان برگزار شد افزود: با گذشت بیش از ۱۲ سال از بازنگری طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس امروز شاهد توسعه، شکوفایی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در این منطقه هستیم.


وی به طرح ها و شرکت های در مرحله ساخت و راه اندازی در منطقه ویژه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: شرکت های صنایع نسوز توکا تولیدکننده جرم نسوز با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن، امین تجارت هرمز ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی، صبا فولاد خلیج فارس تولیدکننده آهن اسفنجی با ظرفیت ۴.۵ میلیون تن، پتروشیمی کیمیا بنیان ایرانیان تولیدکننده پارافین خطی، مادکوش تولیدکننده گندله با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن، نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر اکسین با ظرفیت ۲۳۵ مگاوات برق و میمند پارسیان تولیدکننده آهک و دولومیت با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال از جمله طرح هایی است که در این منطقه در حال اجراست.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به فعالیت ۱۸ شرکت و واحد تولیدی فعال و اشتغال ١٢ هزار و ۳۰۰ نفر در این منطقه نیز گفت: صنایع فعال در این منطقه در حوزه های تولید فولاد، آلومینیوم، روی، سنگ و فولاد و قیر فعالیت می کنند و این منطقه را به یکی از صنعتی ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور تبدیل کرده اند.


وی افزود: هم اکنون در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس ۴.۲ میلیون تن محصولات فولادی و ۲۷۰ هزار تن آلومینیوم در حال تولید است. مرتضی بانک میزان سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را در بخش تحقق یافته ۱۳۲۶ میلیارد ریال تا پایان شش ماهه اول سال ۹۷ اعلام کرد و گفت: ۶۷۹۳ هزار میلیارد ریال نیز در این منطقه در مرحله صدور مجوز برای سرمایه گذاری داخلی است.


وی با اشاره به توانمندی و قابلیت های تجاری صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مستقر در استان هرمزگان گفت: ظرفیت های توسعه در استان هرمزگان بسیار گسترده است به طوری که وجود سه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، کشتی سازی خلیج فارس و بندر شهید رجایی و دو منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش و قشم که موفقیت ها و پیشرفت های فراوانی کرده اند در این استان مهر تاییدی بر ظرفیت این استان است.


مشاور رییس جمهور تاکید کرد: با برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه و تلاش های دولت تدبیر و امید تلاش های چشمگیری برای توسعه استان هرمزگان در دست انجام است و هم اکنون در دو منطقه ویژه اقتصادی در این استان حدود ۱۸ هزار نفر و در مجموع ٥ منطقه در این استان؛ مناطق ازاد کیش و قشم و ویژه اقتصادی صنایع معدنی، کشتی سازی خلیج فارس، بندر شهید رجایی عدد اشتغالی بالغ بر ٩٧٠٠٠ نفر را شامل شده است. همزمان با سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به استان هرمزگان، مرتضی بانک از مناطق ویژه اقتصادی مستقر در این استان بازدید می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر