تخفیف یک دلاری ایران به مشتریان نفتی آسیایی

ایران قیمت فروش نفت خام سبک خود را برای رقابت با عربستان سعودی با یک دلار تخفیف به مشتریان آسیایی اعلام کرد.
کد خبر : ۹۴۵۴۹
نفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، ایران قیمت رسمی فروش نفت خام سبک خود را برای مشتریان آسیایی برای تحویل در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی یک دلار کمتر از ماه گذشته میلادی قرار داد. ایران همچنین قیمت نفت خام خود را برای سه گرید دیگر بمنظور فروش به مشتریان آسیایی کاهش داده است.


این کاهش قیمت نفت ایران در راستای تنظیم قیمت نفت خام عربستان سعودی برای ماه ژانویه است. با این وجود این بیشترین تخفیف نفتی ایران در مقابل گریدهای نفتی عربستان در بیش از یک دهه اخیر است.


بر همین اساس، ایران از ماه نوامبر سال جاری میلادی یعنی همزمان با شروع تحریم های جدید ایالات متحده علیه تهران، برای سومین ماه متوالی است که تخفیف نفتی برای مشتریان خود در نظر می گیرد.


قیمت نفت سبک ایران در ماه ژانویه درحدود ۳۰ سنت ارزانتر از نفت خام سبک عربستان سعودی است؛ ضمن اینکه نفت خام سنگین ایران هم در حدود ۱.۲۵ دلار در هر بشکه ارزانتر از گرید مدیوم عربستان سعودی است. نفت خام فروزان ایران تقریبا ۱.۱۰ دلار در هر بشکه ارزانتر از عرب مدیوم است.


همچنین قرار است صادرات نفت ایران به چین در ماه جاری میلادی به دلیل افزایش واردات دو پالایشگاه غیر دولتی چین از ایران روند صعودی به خود گیرد؛ ضمن اینکه ژاپن و کره جنوبی هم آماده از سرگیری واردات نفت خود از ایران در ماه ژانویه هستند. بر پایه این گزارش، «شرکت پترولیوم هندوستان» هند در ماه ژانویه بعد از ۶ ماه اقدام به خرید نفت از ایران خواهد کرد.


برچسب ها: ایران نفت عربستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر