ریزش ۶۸۰ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه ای روز جاری با کاهش ۶۸۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به ۱۶۶ هزار و ۲۳۵ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۴۵۵۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با ریزش مواجه شدند.


افت شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با افت دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۶۸۰) واحد کاهش معادل (۰.۴۱) درصد به ۱۶۶ هزار ۲۳۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۹۷) واحد ریزش معادل (۰.۴۱) درصد به ۴۸ هزار ۳۲۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (یک) واحد افت به ۲۷ هزار و ۷۱۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (یک) واحد کاهش به ۱۹ هزار و ۵۱۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۵۶۹) واحد کاهش، معادل (۰.۳۲) درصد به ۱۷۸ هزار و ۴۹۴ واحد، شاخص بازار اول با (۴۲۲) واحد افت معادل (۰.۳۴) درصد به ۱۲۲ هزار و ۸۸۴ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۷۴۰) واحد ریزش معادل (۰.۵۳) درصد، به ۳۲۹ هزار و ۱۳۴ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۵ نماد «شپنا با (۸۴) واحد، شبندر با (۶۲) واحد، فملی با (۵۲) واحد، رمپنا با (۴۸) واحد و شتران با (۴۶) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «غذایی بجز قند با ۱۵۸ واحد رشد معادل ۳.۳۴ درصد به ۳ هزار و ۳۴ واحد، انتشار و چاپ با ۴۰۴۹ واحد افزایش معادل ۱.۴۸ درصد به ۲۷۷ هزار و ۵۵۸ واحد، سایر معادن با ۲۰۸ واحد رشد معادل ۱.۲۸ درصد به ۱۶ هزار و ۴۹۰ واحد، زراعت با (۱۱۴) واحد افت معادل (۰.۸۸) درصد به ۱۲ هزار و ۹۲۸ واحد، فنی مهندسی با (۱۷) واحد کاهش، معادل (۱.۶۳) درصد به یک هزار و ۸۳ واحد، فرآورده نفتی با (۱۳۰۲۹) واحد ریزش معادل (۱.۹۳) درصد به ۶۶۳ هزار و ۶۱۳ واحد، ماشین آلات با (۶۴۹) واحد کاهش معادل (۲.۵۱) درصد به ۲۵ هزار و ۲۲۸ واحد» رسید.


بیشترین کاهش و افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «غدشت، کفپارس، پدرخش، وتوکا، وبشهر، خموتور و ثنوسا»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سنیر، دلقما، حفارس، لخزر، کاوه، خفنر و شسپا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران ارقام، صنعتی مینو و شیر پاستوریزه پگاه گلستان» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «دشت مرغاب، فولاد افزا سپاهان، ساختمان اصفهان، صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب، پتروشیمی جم، قند اصفهان، کارخانجات مخابراتی ایران و پاکسان» متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۱۲ هزار و ۵۶۵ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۵۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۳۰ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر