صادرات نفت ایران به کره جنوبی برای سومین ماه متوالی متوقف شد

آمار اداره گمرک کره جنوبی حاکی از آن دارد که صادرات نفت ایران به این کشور برای سومین ماه متوالی صفر است.
کد خبر : ۹۴۶۵۵
نفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، اطلاعات آمار گمرک کره جنوبی حاکی از آن دارد که واردات نفت این کشور از ایران در ماه گذشته میلادی یعنی نوامبر برای سومین ماه متوالی صفر است. این در حالی است که کره جنوبی معافیت واردات نفت از ایران را توسط دولت ترامپ دریافت کرده است.  


منابع صنعتی پیش از این اعلام کرده بودند که صادرات نفت ایران به کره جنوبی در اواخر ژانویه یا فوریه از سرگیری خواهد شد. در همین حال محموله های نفتی ایرانی برای سومین ماه متوالی است که به کره جنوبی نرسیده است؛ ضمن اینکه صادرات نفتی ایران به این کشور بین ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی با ۵۷.۹ درصد کاهش به ۷.۱۵ میلیون تن یا معادل ۱۵۷ هزار و ۹ بشکه در روز رسیده است.


این در حالی است که صادرات نفت ایران در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی تقریبا ۱۷ میلیون تن به کره جنوبی ثبت شده است. کره جنوبی معمولا یکی از مشتریان بزرگ آسیایی ایران است. منابع آگاه اعلام کردند که بر اساس معافیت آمریکا، کره جنوبی حداکثر می تواند روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران و عمدتا میعانات خریداری کند.  


از آنجایی که عرضه میعانات نفتی ایران به دلیل تحریم ها و افزایش تقاضای داخلی در ایران محدود شده است، خریدارن کره ای به دنبال جایگزین دیگری مانند قطر هستند. بر پایه این گزارش، کره جنوبی در ماه نوامبر ۱۲.۷۱ میلیون تن نفت خام وارد کرد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که ۱۲.۵۹ میلیون تن بود، ۱.۲ درصد افزایش نشان می دهد. واردات نفت کره جنوبی بین ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۳۱.۲۳ میلیون تن رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر