25 آذر 1397 - 11:36
با موافقت نمایندگان؛

نحوه بررسی تخلف مودیان مالیاتی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه بررسی تخلف مودیان مالیاتی را تعیین کردند.
کد خبر : ۹۴۷۱۸
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با ماده (۹) آن با ۱۶۸ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


در ماده (۹) آمده است: در صورتی که مؤدی برخی از فعالیت‌ها ویا عاملات خود را کتمان نموده، یا از صدور صورتحساب‌های خود از طریق سامانه مؤدیان خودداری کرده، یا در ثبت قیمت یا مقدار فروش مرتکب کم اظهاری با بیش اظهاری شده است، سازمان موظف است موارد تخلف مؤدی را از طریق سامانه مؤدیان به اطلاع وی برساند.


در صورتی که مؤدی موارد مزبور را پذیرفته و آن ها در کارپوشه خود در سامانه مؤدیان ثبت یا اصلاح کند، صرفا مشمول مجازات‌های موضوع ماده (۲۲) این قانون خواهد شد. در صورتی که مؤدی آن موارد را نپذیرفته و از ثبت یا اصلاح آنها در سامانه مؤدیان امتناع کند، سازمان مراتب تخلف مؤدی را با اسناد و مدارک مثبته به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع می نماید. در صورت تأیید تخلف توسط هیأت حل اختلاف مالیاتی، سازمان می‌تواند با مراجعه به مؤدی یا مطالبه دفاتر و اسناد او، نسبت به حسابرسی دوره‌های مالیاتی سال تخلف اقدام نماید. علاوه بر این، مؤدی متخلف مشمول مجازات موضوع ماده (۲۲) این قانون خواهد بود


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر