25 آذر 1397 - 11:47

کاهش رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران از کاهش رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار خبرداد و گفت: سرعت اصلاحات در کشورهای منطقه به نسبت ایران دلیل عمده این کاهش بوده است.
کد خبر : ۹۴۷۱۹
حسین سلاح ورزی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حسین سلاح ورزی نائب رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز (یکشنبه) و در جلسه هیات نمایندگان که با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با ارائه گزارشی درباره مقررات زدایی و فضای کسب و کار گفت: متاسفانه در دو الی سه سال اخیر به طور مستمر نزول رتبه جهانی کسب و کار داشتیم در حالی که نمره ایران افزایش یافته است.


وی افزود: در برخی از شاخص ها بهبود و در برخی نزول داشته ایم، رتبه ایران در منطقه منا و بین ٢٠ کشور ١٤ است و تنها کشورهایی مانند یمن، سوریه و عراق پایین تر از ایران هستند. سلاح ورزی تصریح کرد: در سند چشم انداز قرار بود رتبه اول منطقه را داشته باشیم ولی در حال حاضر رتبه ١٨ را داریم که نامناسب است.


وی درباره دلایل کاهش رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار گفت: سرعت اصلاحات در کشورهای منطقه بسیار بیشتر از ماست و به عنوان نمونه سال گذشته در افغانستان حدود هشت اصلاح قانونی را داشتند در حالی که ما فقط یک اصلاح داشتیم.


نایب رییس اتاق بازرگانی با اشاره به نیاز به گواهی عدم سوپیشینه اظهار داشت: چرا باید دو تا سه هفته برای صدور این گواهی زمان نیاز است در حالی که می توان این گواهی را به شکل برخط صادر کرد. این موضوع می تواند تاثیر زیادی بر رتبه ایران داشته باشد.


سلاح ورزی گفت: درسه سال گذشته با وجود تلاش گسترده تنها ٣٨ درصد مجوزهای کسب و کار بررسی شده است. وی افزود: به نظر می رسد اجرای دولت الکترونیک کمک زیادی به مقررات زدایی خواهد کرد.ده


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها