کارشناس بازار سرمایه:

سامانه معاملات بورس باید ارتقا یابد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایطی که بازار سرمایه نیاز به جذب نقدینگی بیشتر برای پُررونق شدن و محل سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان دارد، ارتقای کیفیت سامانه معاملات از هر لحاظ امری ضروری است.
کد خبر : ۹۴۷۴۹
بورس

به گزارش ایبِنا، اختلال در سامانه معاملات بورس در هفته گذشته موجب شد تا دادوستدهای بازار سهام با مشکل مواجه شود و این موضوع اعتراض و ناراحتی معامله‌گران این بازار را نیز به همراه داشت.


این در شرایطی است که متولیان بازار سرمایه گاه و بی‌گاه صحبت از لزوم بکارگیری ابزارهای جدید در این بازار کرده و مردم را دعوت می‌کنند تا نقدینگی خود را به تالار شیشه‌ای آورند.


در این میان ذکر این نکته قابل توجه و تامل است که هسته معاملاتی بازار سهام در حالی این روزها با اختلال و سکته خو گرفته است که اعمال دستور خرید و فروش حتی کسری از ثانیه می‌تواند در سود و زیان معامله‌گران اثرگذار باشد.


از سوی دیگر سامانه معاملاتی بازار سهام در حالی این روزها پاسخگوی حجم معاملات متعادل این روزهای بازار نیست که جای این پرسش مطرح می‌وشد که در صورت ورود نقدینگی زیاد به تالار شیشه‌ای، هسته‌ خسته‌ بورس چگونه می‌تواند پاسخگوی درخواست‌های بالای خرید و فروش سهام توسط سرمایه‌گذاران باشد؟


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه معاملاتی که دیگر چیز تازه‌ و عجیبی در بازار سهام نیست گفت: در شرایطی که بازار سرمایه نیاز به جذب نقدینگی بیشتر برای پررونق شدن و محل سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان دارد، بروزرسانی قوانین سازمان بورس و ارتقای کیفیت سامانه معاملات از هر لحاظ امری ضروری می‌باشد.


پرویز اسحاقی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته و به مدت طولانی، سازمان بورس اقدام جدی چه از روی عمد یا غیرعمد، در این رابطه به ویژه بروزرسانی سامانه معاملات انجام نداده است، این روزها بیش از پیش به بهبود زیرساخت‌ها و رسیدن به استانداردهای بازارهای معتبر بورس دنیا نیازمند هستیم.


وی تصرح کرد: به لحاظ دانش فنی در کشور این امکان وجود دارد تا سامانه معاملاتی جدیدی جایگزین سامانه فعلی شود، بنابراین با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان مشکلات کنونی سامانه معاملات را حل کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر