تظاهرات فرانسه کسری بودجه الیزه را به ۱۱ میلیارد دلار افزایش داد

انتظار می رود که کسری بودجه دولت فرانسه در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل اعتراضات اخیر به ۱۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
کد خبر : ۹۴۷۶۶
فرانسه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «ریچارد فرنارد» رییس مجمع ملی فرانسه در مصاحبه ای با روزنامه ژورنال دیمانچه گفت: کسری بودجه فرانسه در سال ۲۰۱۹ میلادی احتمالا فراتر از بازه مجاز اتحادیه اروپا خواهد رفت و معادل ۳.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود.


انتظار می رود سقف کسری بودجه فرانسه بعداز آنکه رییس جمهور مکرون امتیازاتی را به معترضان ضد دولتی در اوایل ماه جاری میلادی داد، شکسته شود و به رقم ۱۰ میلیارد یورو معادل ۱۱ میلیارد دلار برسد.  


فرانرد گفت: مسئولیت این موضوع که کسری بوجه ما بسیار بیشتر از حد انتظار باشد را می پذیریم و احتمالا معادل ۳.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی ما باشد؛ اما یک اوج ادواری خواهد بود و یک مسیر ساختاری نیست.


بر همین اساس، مکرون برای فروکش کردن اعتراض «جلیقه زردها» اعلام کرد که دستمزدها برای کارگرانی که کمترین درآمد را دارند افزایش خواهد داد و کاهش مالیات را برای بیشتر مستمره بگیران در دستور کار دولت قرار می دهد.


پیش از تظاهرات گسترده در فرانسه، کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی معادل ۲.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی فرانسه برآورد شده بود. همچنین «پیئر ماسکویچی» کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: اگر کسری بودجه فرانسه که بیشتر از بازه مجاز اتحادیه اروپا است برای یک دوره موقتی باشد، قابل تحمل خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها