26 آذر 1397 - 20:53
وزیر صنعت اعلام کرد،

بخشنامه بانک مرکزی برای صادرکنندگان

وزیر صنعت گفت:بر اساس بخشنامه بانک مرکزی صادرکنندگان می‌توانند از محل صادرات خود ملزومات مورد نیاز تولید خود را وارد کرده یا به واردکننده دیگری واگذار کنند.
کد خبر : ۹۴۷۹۸
رضا رحمانی

به گزارش خبرنگار ایبنا، رضا رحمانی شامگاه دوشنبه  در حاشیه جلسه فوق العاده شورای گفت و گو در جمع خبرنگاران درباره اولویت بندی واردات کالا توسط صادرکنندگان که قصد واردات از محل صادرات خود را دارند، گفت: بخشنامه بانک مرکزی مجوز این کار را داده است و صادرکنندگان می‌توانند از محل صادرات خود ملزومات مورد نیاز تولید خود را وارد کرده یا به واردکننده دیگری واگذار کنند.


وی با بیان اینکه، بخشنامه بانک مرکزی اولویتی را در این خصوص لحاظ نکرده، افزود: صادرکنندگان هر کالایی که قابل ثبت سفارش باشد را نیز می‌توانند وارد کنند و بخشنامه بانک مرکزی نیز در این خصوص صراحت دارد.


وزیر صنعت ادامه داد: صادرکنندگان می‌توانند با ارز حاصل از صادرات خود واردات انجام داده یا امتیاز آن را به دیگری واگذار کنند؛ همچنین آنها می‌توانند ارز خود را به نظام بانکی یا سامانه نیما بدهند.


رحمانی همچنین هرگونه تعیین اولویت برای واردات از محل صادرات را رد کرد و گفت: اولویت اول واردات کالاهای اساسی است که بحث جداگانه ای دارد؛ برای واردات کالاهای اولویت دوم و سوم هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و کالاهای اولویت چهارم نیز ممنوعه ها هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها